Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİDROLİK VE PNÖMATİK DEVRELER Birinci Düzey MM 356 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FAZIL CANBULUT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Görv. Ömer Barışkan Yasan
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve laboratuar uygulamalı
Dersin Amacı Üretim ve iş makinalarında yaygın olarak kullanılmakta olan hidrolik ve Pnomatik devre elemanların dikkate alınarak hazırlanman devre şemalarının okunmasının öğrenilmesi. Ayrıca devre elemanlarının amaca uygun olarak seçimi ve dev re şemalarının hazırlanmasını öğretmek.
Dersin Tanımı Hidrolik ve Pnomatik devre elemanlarının tanıtılması. Devre elemanları kullanılarak amaca uygun tevre tasarımı. Devre elemanlarının seçimi ve uygulamalar.

Dersin İçeriği
1 Hidroliğin Temel Prensipleri
2 Hidrolik Silindirler
3 Hidrolik Pompalar
4 Hidrolik Pompalar ve hidrolik motarlar
5 Yön denetim Valfi
6 Yön Denetim Valfi
7 Pompa, ve Tahrik motoru seçimi
8 Basınç Denetim Valfleri
9 Uygulama ve problem çözme
10 YIL İÇİ SINAVI
11 Akış Denetim Valfleri
12 Hidrolik Akümülatörler
13 Hidrolik Aksesuarlar
14 Hidrolik Akışkanlar Hidrolik Depo ve Donanım Elemanları
15 Pnomatik sistemler ve devre elemanları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hidroliğin Temel Prensipleri
2 Hidrolik Silindirler, Hidrolik Pompalar
3 Yön denetim Valfi
4 Pompa, ve Tahrik motoru seçimi
5 Basınç Denetim Valfleri
6 Akış Denetim Valfleri
7 Örnek uygulamalar ve problemler
8 Hidrolik Akümülatörler Hidrolik Aksesuarlar
9 Hidrolik Akışkanlar
10 Hidrolik Depo ve Donanım Elemanları

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 20
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Akışkan Gücü, Mert Hidrolik eğitim kitabı 2. Güç Hidroliği
Yardımcı Kaynaklar 1. Akder akışkan gücü derneği eğitim notları

Ders İle İlgili Dosyalar