Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE DİL II Birinci Düzey RDE 434 Seçmeli 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Rusça -Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Kitle iletişim araçlarında kullanılan medya dilinin özelliklerinin incelenmesi. Öğrencilere temalara uygun olarak kelime ve cümle yapılarını öğretmek, konuşma becerilerini artırmak.
Dersin Tanımı Medya alanında temel, orta ve ileri düzeyde kelime, cümle ve konuşma becerisi sağlamak ve medya dilinin özelliklerini kazandırmak.

Dersin İçeriği
1 Sınav değerlendirmesi. Ders içeriği ve DBP hakkında bilgi.
2 Medyadaki Kültür ve sanat. Konu: Çağdaş Kültürdeki Eğilimler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (141-146). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
3 Medyadaki Kültür ve sanat. Konu: Çağdaş Kültürdeki Eğilimler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (141-146). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
4 Medyadaki Çevre ve Ekoloji. Konu: Çevre koruma. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (175-180). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
5 Medyadaki Doğal afetler ve felaketler. Konu: Doğal afetler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (182-187). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
6 Medyadaki Doğal afetler ve felaketler. Konu: Felaketler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (188-194). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
7 Haber izliyoruz.
8 Genel tekrar.
9 Vize.
10 Sınav değerlendirmesi.
11 Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Hırsızlık ve soygun. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (201-206). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
12 Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Dolandırıcılık. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (207-211). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
13 Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Rüşvet. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (212-215) Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
14 Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Trafik kazaları. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (216-221). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
15 Medyadaki spor. Konu: Yaşamınızdaki spor. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (223-228). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
16 Genel tekrar
17 Final.
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Rus Haber medya dili hakkında genel bilgi edinir.
2 Öğrenciler Rus Haber medyasının farklı alanlardaki bilgiyi edinir.
3 Rus basını ve görsel medyadaki haberleri anlar.
4 Öğrenciler medya alanındaki temel, orta ve ileri düzeyde kelime bilgisi, cümleler ve konuşma becerileri kazanır.
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 2
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 2
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   2
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   2
Genel toplam   4

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erlih Y.V. Puls vremeni. Chitayem i obsujdayem novosti po-russki. M.: Russkiy yazık. Kursı, 2018. – 256 s.
Yardımcı Kaynaklar Argumentı i Faktı, Komsomolskaya Pravda, Rossiyskaya Gazeta ve s. gazeteleri. Youtube haber kaynakları.

Ders İle İlgili Dosyalar