Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİKROBİYOLOJİDE MOLEKÜLER YÖNTEMLER İkinci Düzey MİK 623 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli teorik sunum uygulama
Dersin Amacı Mikrobiyolojide uygulanan moleküler yöntemler öğrenilecek ve uygulanan yöntemleri öğrenciler laboratuvarda uygulayacaklardır.
Dersin Tanımı Mikrobiyolojide uygulanan moleküler yöntemler

Dersin İçeriği
1 Nükleik asit prob hibridizasyon yöntemleri
2 Nükleik asit amplifikasyon yöntemleri
3 Hedef amplifikasyon yöntemleri
4 Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR)
5 PCR tipleri
6 Gerçek zamanlı PCR
7 Sinyal amplifikasyon yöntemleri (Hibrid yakalama ve bDNA)
8 DNA dizi analizi ve Pirosekanslama
9 Klinik mikrobiyolojide moleküler yöntemler
10 Moleküler bakteriyoloji
11 ‘Pulsed- field’ jel elektroforezi
12 Moleküler viroloji
13 Moleküler mikoloji
14 Mikrobiyolojide DNA dizi analizi
15 PCR uygulamaları
16 Multipleks PCR uygulamaları
17 DNA dizi analizi uygulamaları (Sanger)
18 Pirosekanslama uygulamaları
19 Antiviral direncin sekans analizi ile araştırılması
20 HCV genotiplerinin DNA dizi analizi ile belirlenmesi

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mikrobiyolojide uygulanan moleküler yöntemler öğretilecektir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2 Bilimsel bakışa sahip olur,
3 insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6 Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7 Bilimsel yenilikleri takip eder,
8 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Manual of molecular and Clinical Laboratory Immunology (Detrick B, Hamilton RG, Folds JD, eds)ASM Press 2006.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar