Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Üçüncü Düzey MB 020 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının başarılı bir kaynaştırma uygulaması için eğitim ve öğretimde yapılması gerekli uyarlamaları kavramalarını sağlamak
Dersin Tanımı Başarılı kaynaştırmanın ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar ve özellikleri, Değerlendirme ve BEP hazırlama, öğretimin uyarlanması, sınıfta davranış kontrolü, sosyal kabulünün ve aile katılımının artırılması.

Dersin İçeriği
1 Eğitim öğretim ve özel eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Özel gereksinimli bireyler ve özellikleri
3 Özel eğitimde değerlendirme süreci ve yöntemleri
4 Başarılı kaynaştırmanın ilkeleri
5 Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci
6 Öğretim yöntemlerini uyarlama; doğrudan öğretim yöntemi
7 İşbirliğine dayalı öğretim yöntemi
8 Ara sınav
9 Keşif yoluyla öğretim, bireyselleştirilmiş öğretim ve ev ödevlerinde uyarlamalar
10 Sınıf yönetiminde; sınıfın fiziksel koşullarında uyarlamalar
11 Sınıf kurallarında ve sınıf ikliminde uyarlamalar
12 Sınıfın genel işleyişinde ve zaman kullanımında uyarlamalar
13 Sınıfta davranış kontrolü
14 Aile katılımı
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Başarılı kaynaştırmanın ilkelerini sıralar.
2 Özel gereksinimli bireylerin özelliklerini açıklar.
3 Değerlendirme BEP hazırla sürecini açıklar.
4 Öğretimsel uyarlamaları açıklar.
5 Öğretim materyallerinde uyarlamaları açıklar.
6 Değerlendirme yöntemlerinde uyarlamaları açıklar.
7 Sınıf yönetiminde uyarlamaları açıklar.
8 Sınıfta davranış kontrolunu açıklar.
9 Aile katılımını artırmayı açıklar.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknoloji alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Tarımsal Biyoteknoloji uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sucuolu, B; Kargın,T (2007).İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları.Ankara.Morpa Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Ders notu

Ders İle İlgili Dosyalar