Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BAKLAGİL YEM BİTKİLERİ İkinci Düzey TAB 304 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SATI UZUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ GÖR ONUR OKUMUŞ
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Baklagil yem bitkilerinin tanınması, teşhisi ve yetiştiriciliği konularında temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin Tanımı Yonca, korunga, üçgüller, gazal boynuzu, taş yoncası ve fiğler gibi baklagil yem bitkilerinin önemi, kullanımı, iklim, toprak ve besin elementi istekleri, ekim nöbeti, tohum yatağı hazırlığı, ekim, gübreleme, sulama, yabancı ot, hastalık ve zararlıların kontrolü, tohum üretimi, hasat ve depolanması

Dersin İçeriği
1 Yem Bitkilerine Giriş, Yem Bitkilerinin Hayvan Besleme, Erozyonun Önlenmesi ve Tarım Sistemlerindeki Önemi
2 Yem Bitkilerinin Sınıflandırılması, Fizyolojisi ve Ekolojisi
3 Yem Bitkileri Tarımının Genel Özellikleri
4 Yonca (Medicago sativa L.’nın Önemi, Kullanımı ve Besleme Değeri
5 Yonca Yetiştiriciliği, Yoncalar ve Küsküt
6 Taş Yoncaları (Melilotus sp) Önemi, Kullanımı ve Yetiştiriciliği
7 Trifolium Cinsi, Çayır Üçgülü Önemi, Kullanımı ve Yetiştiriciliği
8 Trifolium Cinsi, Çayır Üçgülü Önemi, Kullanımı ve Yetiştiriciliği
9 Ak Üçgül ve Diğer Üçgüller
10 Korunga (Onobrychis sativa)Önemi ve Yetiştiriciliği
11 Gazal Boynuzu (Lotus corniculatus)Yetiştiriciliği
12 Vicia Cinsi, Yerli Fiğ (Vicia sativa)Yetiştiriciliği
13 Tüylü Fiğ, Macar Fiği, Burçak ve Diğer Fiğler
14 Yem Bezelyesi, Mürdümük ve Çemen Yetiştiriciliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yem bitkileri tarımının önemini kavrarlar
2 Yem bitkileri tarımının sorunları ve çözüm önerileri ile ilgili yorum yapabilirler
3 Önemli baklagil yem bitkisi türlerini teşhis edebilirler
4 Baklagil yem bitkisi türlerinin besleme değeri, yarayışlılığı, avantaj ve dezavantajları hkkında yorum yapabilirler
5 Bazı önemli baklagil yem bitkilerinin yetiştiriciliğini planlayabilir
6 Azot fiksasyonu, baklagil rhizobium bakterileri arasındaki ilişkileri açıklayabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 2 14
Arazi çalışması 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tan, M., Serin, Y., 2008. Baklagil Yembitkileri. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ders Yay. No: 190, Erzurum, 177 s.
Yardımcı Kaynaklar Açıkgöz, E., 1991. Yembitkileri. Uludağ Üniversitesi Yay. No : 633.2, Bursa, 456 s. Ahlgren, G.H., 1956. Forage Crops. McGraw-Hill Book Company. Inc. USA, 536 p. Akyıldız, A.R., 1983. Yemler Bilgisi ve Teknolojisi. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 868, Ders kitabı No : 234, Ankara, 411 s. Bean, E.W., 1978. Principles of Herbage Seed Production. Welsh Plant Breeding Station, Technical Bul. No : 1, Second Edition, 149 s. Gençkan, S., 1983. Yembitkileri Tarımı. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No : 467, İzmir, 519 s. Heath, M.E., D.S. Metcalfe and R.F. Barnes, 1975. Forages. The Iowa State Univ. Press. (Third Edition), Iowa, USA, 755 p. Manga, İ., Z. Acar ve İ. Ayan, 1995. Baklagil Yembitkileri. Ondokuz Mayıs Üniv. Ziraat Fak., Ders Notu No : 7, Samsun, 342 s. Miller, D.A., 1984. Forage Crops. McGraw-Hill Book Company, USA, 529 p. Tosun, F., 1974. Baklagil ve Buğdaygil Yembitkileri Kültürü. Atatürk Üniv. Yay. No : 242, Ziraat Fak. Yay. No : 123, Ders Kitapları Seri No : 8, Erzurum, 300 s. Uluocak, N., 1984. Toprak Koruması ve Yem Niteliği Bakımından Türkiye'nin Önemli Doğal Otlak Bitkileri. II. Baklagiller. İstanbul Üniv. Yay. No : 3198, Orman Fak. Yay. No : 358, İstanbul, 159 s. Barnes, R.F., C.J. Nelson, M. Collins, K.J. Moore, 2005. Forages. 6th Edition, Iowa State Univ. Press, USA.

Ders İle İlgili Dosyalar