Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HESAPLAMALI GÖRÜNTÜLEME Birinci Düzey BİM 508 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Hesaplamalı Görüntüleme hakkında yüksek lisans öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmek
Dersin Tanımı Kamera ve Algılayıcıların tanıtılması, İnsan ve bilgisayar etkileşimi sahasında kameraların, ışık ve aydınlatmanın kullanımı, temel görüntü işleme operasyonlarının tanıtımı

Dersin İçeriği
1 Hesaplamalı Görüntülemeye Giriş
2 MATLAB Programlamaya Giriş
3 MATLAB ile Temel Görüntü İşleme Uygulamaları 1
4 MATLAB ile Temel Görüntü İşleme Uygulamaları 2
5 Kameralar ve Algılayıcılar
6 İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Kameralar
7 Doğrusal Filtreler
8 Doğrusal Olmayan Filtreler
9 Gradyan Uzayında Görüntü İşleme
10 Odak Yığınları ve Bulanıktan Mesafe Kestirimi
11 Aydınlatma ve Reflektans
12 Işık Alanları
13 Hareket ve Optik Akış
14 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hesaplamalı Görüntüleme hakkında bilgi sahibi olma
2 Kameralar ve Algılayıcılar hakkında bilgi sahibi olma
3 Temel görüntü işleme operasyonları hakkında bilgi sahibi olma
4 İnsan bilgisayar etkileşiminde kamera ve algılayıcıların rolünü anlama
5 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme pratik uygulama becerisi kazanma
6 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme pratik uygulama becerisi kazanma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 20 80
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar