Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HESAPLAMALI GÖRÜNTÜLEME İkinci Düzey BİM 508 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Hesaplamalı Görüntüleme hakkında yüksek lisans öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmek
Dersin Tanımı Kamera ve Algılayıcıların tanıtılması, İnsan ve bilgisayar etkileşimi sahasında kameraların, ışık ve aydınlatmanın kullanımı, temel görüntü işleme operasyonlarının tanıtımı

Dersin İçeriği
1 Hesaplamalı Görüntülemeye Giriş
2 MATLAB Programlamaya Giriş
3 MATLAB ile Temel Görüntü İşleme Uygulamaları 1
4 MATLAB ile Temel Görüntü İşleme Uygulamaları 2
5 Kameralar ve Algılayıcılar
6 İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Kameralar
7 Doğrusal Filtreler
8 Doğrusal Olmayan Filtreler
9 Gradyan Uzayında Görüntü İşleme
10 Odak Yığınları ve Bulanıktan Mesafe Kestirimi
11 Aydınlatma ve Reflektans
12 Işık Alanları
13 Hareket ve Optik Akış
14 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hesaplamalı Görüntüleme hakkında bilgi sahibi olma
2 Kameralar ve Algılayıcılar hakkında bilgi sahibi olma
3 Temel görüntü işleme operasyonları hakkında bilgi sahibi olma
4 İnsan bilgisayar etkileşiminde kamera ve algılayıcıların rolünü anlama
5 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme pratik uygulama becerisi kazanma
6 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme pratik uygulama becerisi kazanma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 20 80
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar