Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HESAPLAMALI GÖRÜNTÜLEME Birinci Düzey BİM 508 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Hesaplamalı Görüntüleme hakkında yüksek lisans öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmek
Dersin Tanımı Kamera ve Algılayıcıların tanıtılması, İnsan ve bilgisayar etkileşimi sahasında kameraların, ışık ve aydınlatmanın kullanımı, temel görüntü işleme operasyonlarının tanıtımı

Dersin İçeriği
1 Hesaplamalı Görüntülemeye Giriş
2 MATLAB Programlamaya Giriş
3 MATLAB ile Temel Görüntü İşleme Uygulamaları 1
4 MATLAB ile Temel Görüntü İşleme Uygulamaları 2
5 Kameralar ve Algılayıcılar
6 İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Kameralar
7 Doğrusal Filtreler
8 Doğrusal Olmayan Filtreler
9 Gradyan Uzayında Görüntü İşleme
10 Odak Yığınları ve Bulanıktan Mesafe Kestirimi
11 Aydınlatma ve Reflektans
12 Işık Alanları
13 Hareket ve Optik Akış
14 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hesaplamalı Görüntüleme hakkında bilgi sahibi olma
2 Kameralar ve Algılayıcılar hakkında bilgi sahibi olma
3 Temel görüntü işleme operasyonları hakkında bilgi sahibi olma
4 İnsan bilgisayar etkileşiminde kamera ve algılayıcıların rolünü anlama
5 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme pratik uygulama becerisi kazanma
6 MATLAB ile Hesaplamalı Görüntüleme pratik uygulama becerisi kazanma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 20 80
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar