Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALTERNATİF YEM MADDELERİ İkinci Düzey VHB 613 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK, Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ, Prof. Dr. Osman KÜÇÜK, Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. ERAY AKTUĞ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin Amacı ALTERNATİF YEM MADDELERİ Hakkında Bilgi Vermek
Dersin Tanımı ALTERNATİF YEM MADDELERİ Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin İçeriği
1 Tapiyoka
2 Yer elması
3 Tavuk dışkısı
4 rumen içeriği
5 Mısır koçanı
6 Pamuk tohumu, ayçiçeği tohumu, DDGs mısır ve diğerleri
7 Peyniraltı suyu
8 Şekerleme ürünleri
9 SINAV
10 Yağlar
11 Yağlar
12 Üre
13 Diğer alternatif yem kaynakları
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ALTERNATİF YEM MADDELERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
2 rumen içeriği hakkında bilgi sahibi olma
3 Pamuk tohumu, ayçiçeği tohumu hakkında bilgi sahibi olma
4 Yağlar hakkında bilgi sahibi olma
5 Üre hakkında bilgi sahibi olma
6 DDGs mısır ve diğerleri hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990: Feeds and Nutrition.

Ders İle İlgili Dosyalar