Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II İkinci Düzey FDB566 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilerin din öğretimi özel öğretim yöntemleri alanında hedef ve hedef davranış yazma becerileni geliştirmek, din öğretimi süreçlerinde çeşitli strateji, yöntem ve tekniklere göre planlar hazırlayarak bunları sunmalarına imkan sağlamak ve çeşitli öğretim materyalleri ile ölçme ve değerlendirme araçları geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Bu derste din öğretimi özel öğretim yöntemleri bağlamında çeşitli öğretim materyalleri ile ölçme ve değerlendirme araçları geliştirilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Din öğretiminde hedefler ve hedef belirleme çalışmaları.
2 Din Öğretimi Strateji, Yöntem ve Tekniklerinin Temel Özellikleri.
3 Din öğretiminde kullanılabilecek stratejiler uygulama örnekleri.
4 Din öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler ve uygulama örnekleri.
5 Din öğretimine ilişkin kaynaklardaki yöntemlerin incelenmesi.
6 Din öğretiminde materyal geliştirme çalışmaları.
7 Din öğretiminde ölçme-değerlendirmeye ilişkin temel sorunları ve çözüm önerileri.
8 Ölçme türlerine göre ölçme araçları hazırlama ve değerlendirme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan bir öğrenci din eğitiminde amaç ve hedeflerin ilkelerini açıklayabilir, amaç ve hedef yazabilir.
2 Din eğitimi sürecinin temel dinamiklerini, strateji, metot ve teknikler bağlamında irdeleyebilir.
3 Din eğitiminde Kullanılan/kullanılabilecek metotları değerlendirebilir.
4 Din eğitiminde kullanılabilecek nitelikli öğretim materyalleri hazırlayıp sunabilir.
5 Din eğitiminde değerlendirme süreçlerini irdeleyebilir.
6 Din eğitiminde kullanılabilecek nitelikli değerlendirme ölçekleri geliştirebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Veysel Sönmez; Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Ankara, 1999; 2. C. Tosun & R. Doğan, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, Ankara, 2002.
Yardımcı Kaynaklar 1. Pelin Pektaş; DKAB Dersi Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara, 2002. 2. Süleyman Akyürek; Din Öğretiminde Kavram Öğretimi, İstanbul, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar