Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KROMATOGRAFİK AYIRMA TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey SEÇ 202 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Kromatografik teknikleri temelleri ve ilaç analizleri için kombine kromatografik tekniklerin uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmıştır
Dersin Tanımı romatografiye giriş, genel kromatografik ilkeler, kromatografik yöntemlerin sınıflandırılması, ince tabaka, kağıt, adsorpsiyon, dağılma ve iyon değiştirme kromatografileri, gaz kromatografisi, sıvı kromatografisi

Dersin İçeriği
1 Kromatografiye Giriş
2 Genel Kromatografik İlkeler
3 Genel Kromatografik İlkeler
4 Kromatografik metotların sınıflandırılması
5 İnce Tabaka ve Kağıt Kromatografisi
6 Adsorpsiyon ve Dağılma Kromatografisi
7 Ara sınav
8 İyon Değiştirme Kromatografisi
9 Gaz Kromatografisi
10 Gaz Kromatografisi
11 Sıvı Kromatografisi
12 Kromatografik Metotların Uygulamaları
13 Kromatografik Metotların Uygulamaları
14 Kromatografik Metotların Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel kromatografik ilkelerin öğrenilmesi
2 İnce tabaka, kağıt, adsorpsiyon, dağılma ve iyon değiştirme kromatografilerinin öğrenilmesi
3 Gaz kromatografisinin öğrenilmesi
4 Sıvı kromatografisinin öğrenilmesi
5 Kromatografinin uygulama alanları
6 Kromatografik cihazlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Quantitative Analysis Using Chromatographic Techniques, Elena Katz, John Willew&Sons Ltd. 1988
Yardımcı Kaynaklar Quantitative Chromatographic Analysis, Thomas E. Beesley, Marvel Dekker, 2000

Ders İle İlgili Dosyalar