Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE III Birinci Düzey REH301 5 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL GÜRBEDEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL GÜRBEDEN, ÖĞR. GÖR. AYŞE YILDIZ, ÖĞR. GÖR. ZEYNEP KAYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından görevlendirilen Öğretim Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Temel düzeyde İngilizce öğrenimi.
Dersin Tanımı Temel düzeyde İngilizce öğrenimi.

Dersin İçeriği
1 Describing character friendships: phrasal verbs word-building, present tenses: simple, continuous and perfect
2 Narrative past tenses, passive / describing stories communication word building:noun collocation
3 Future forms, materials wordbuilding, compound nouns
4 determiners, expression of quantity, art word-building: word families
5 verb+infinitive or -ing/urban features word-building: adverb+adjective
6 negative forms/question forms/holiday activities, travel
7 zero and first conditionals, time linkers, usually, used to, would, be used to and get used to / word focus same and different raising children: verbs food
8 second, third, and mixed conditionals / wih and if only word-building noun suffixes.
9 verb patterns with reporting verbs, passive reporting verbs
10 articles /relative clauses
11 could was able to managed to and succeeded in future in the past
12 focus adverbs: only just even causatives: have and get
13 An article about how animals think
14 An article about a new business trend
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 turizm fakültesi rehberlik bölümü öğrencilerinin YDS sınavından en az 75 puan almaları kokartlarını alabilmeleri için şu andaki mevcut yönetmeliğe göre şarttır. öğrencilerimizin bu sınavda başarılı olabilmeleri için sınav içeriğinde bulunan farklı soru formlarına hazırlanmaları ve bilgilerini bu sınavlarda doğru bir şekilde kullanabilmeleri için derslerimizde amaçlarına dönük bir çalışma yapmaktayız.
2 öğrencilerimiz: yds sınavlarında yer alan; a) KELİME VE PHRASAL VERBS lerle ilgili sorulara cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
3 b) gramerle ilgili sorulara cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
4 c) cloze test /use of English sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
5 d) yarım bırakılan cümleyi tamamlama sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
6 e) çeviri Tİ-İT sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
7 f) paragraf akışını bozan cümle sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
8 g) paragraf akışını tamamlayan cümle sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
9 h) diyalog ve anlamca en yakın cümle sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır ayrıca paragraf sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
10 ı) öğrencilerimiz TURSAB sınavına da girebilecekleri için çeviri, alanlarında okuma, konuşma ve dinleme anlama ile ilgili pratik ve teknik çalışmaları yapılacaktır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 6 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 5 5 25
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 8 64
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 5 10
Ödev 5 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı National Geopgraphic Life Upper-Intermediate
Yardımcı Kaynaklar National Geopgraphic Life Upper-Intermediate Workbook

Ders İle İlgili Dosyalar