Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİ ÇAĞINDA KENTSEL - MEKANSAL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM İkinci Düzey MİM 565 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Murat Çağlar BAYDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze (teorik)
Dersin Amacı Kent mekanına ve onun değişimine neden olan dinamiklere ilişkin kuramsal bilgiyi kazandırmak. Kent mekanında süregelen değişikleri okumaya yönelik yaklaşımları anlama ve kent mekanını çözümleme-okuma yöntemlerine ilişkin bilgi kazandırma.
Dersin Tanımı Tarihsel süreçte ve bilgi çağında kent mekanına etki eden dinamiklerini, kentsel yaşantıyı dönüştüren etkenleri anlama, yorumlama, yerleşim yerlerinin mekansal analizini yapabilme becerisini seçili bir kentsel mekanda, kuramsal bilgilerle, nitel ve nicel araştırma yöntemleriyle incelemek-araştırmak dönem sonunda akademeik bir raporla belgelemek.

Dersin İçeriği
1 Dersin genel tanıtımı, ve dönem içerisinde yapılacakların ve programın tanıtılması
2 Konu seçimi ve alan belirlenmesi.
3 Okumalar- H. Lefebvre- Mekanın üretimi, Kent Hakkı, D. Harvey, Paris, Modernitenin başkenti, 17 Çelişki ve Kapitalizmin Sonu, Sermayenin Mekanları, Kent Deneyimi, Uğur Tanyeli- Yıkarak Yapmak, Rüya İnşa İtiraz. K. Lynch- Kent İmgesi, A. Rossi-Şehrin Mimarisi, R. Sennet- Ten ve Taş. Castells- Kent Sınıf İktidar, J. Urry- Mekanları Tüketmek,
4 Okumalar- Tartışmalar
5 Okumalar- Tartışmalar
6 Okumalar- Tartışmalar
7 Okumalar- Tartışmalar
8 Arasınav ( Araştırma konusuna ilişki ödev teslimi)
9 Okumalar- Tartışmalar
10 Okumalar- Tartışmalar
11 Okumalar- Tartışmalar
12 Ödev konusu ile ilgili çalışmalar
13 Ödev konusu ile ilgili çalışmalar
14 Kapanış dersi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kent mekanı değişim ve dönüşüm süreçleri anlama
2 Kent ve kapital ilişkisini kavrama
3 Kent mekanında kamusal mekanı çözümleme
4 Teknoloji çağının getirdiği gelişmelerin kent mekanına etkisini gözlemleme
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 15 15
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 6 84
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar H. Lefebvre- Mekanın üretimi, Kent Hakkı, D. Harvey, Paris, Modernitenin başkenti, 17 Çelişki ve Kapitalizmin Sonu, Sermayenin Mekanları, Kent Deneyimi, Uğur Tanyeli- Yıkarak Yapmak, Rüya İnşa İtiraz. K. Lynch- Kent İmgesi, A. Rossi-Şehrin Mimarisi, R. Sennet- Ten ve Taş. Castells- Kent Sınıf İktidar, J. Urry- Mekanları Tüketmek, J. Urry Turist Bakışı

Ders İle İlgili Dosyalar