Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVAN BARINAKLARI Birinci Düzey VZT 515 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik Anlatım
Dersin Amacı Hayvan Barınakları Hakkında Bilgi Verilir.
Dersin Tanımı Hayvan Barınakları

Dersin İçeriği
1 Çiftlik hayvanlarına çevre faktörlerinin etkileri ve uygun çevre gereksinimleri
2 Barınak hijyeni
3 Süt sığır yetiştiriciliğinde barınak modelleri
4 Süt sığırcılığında barınak içi düzenlemeler
5 Besi sığırı yetiştiriciliğinde barınak modelleri
6 Koyun yetiştiriciliğinde barınak modelleri
7 Keçi yetiştiriciliğinde barınak modelleri
8 Broiler ve yumurtacı tavuk yetiştiriciliğinde barınak modelleri
9 Damızlık kanatlı yetiştiriciliğinde barınak modelleri
10 At yetiştiriciliğinde barınak modelleri
11 Hayvan refahı ve barınak modelleri
12 Barınakların düzenlenmesinde güncel gelişmeler
13 Barınaklar ve verim özellikleri üzerine etkisi
14 Barınak modeli ve yetiştirme hastalıkları ile ilişkisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hayvan Barınakları Bilgisi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 4 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 5 20
Arazi çalışması 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar