Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HÜCRE VE DOKU KÜLTÜRÜ UYGULAMALARI İkinci Düzey DAÇ 610 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans derslerini vermiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SUHEYB BİLGE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Hücre ve doku kültürü uygulamaları hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Hücre ve doku kültürü uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Hayvan doku kültürüne giriş
2 Doku kültürü uygulamaları ile ilgili örnekler
3 Primer hücre hatları
4 Ölümsüz hücre hatları
5 Hücre kaynakları ve hücre bankaları
6 Hücre kültürü laboratuvar şartları ve çalışma ortamının tasarlanması
7 Kullanılan sarf malzemelerin seçimi
8 Kullanılan besiyerleri ve diğer malzemelerin seçimi
9 Ara sınav
10 Kültür teknikleri: Hücre morfolojisi
11 Hücre canlılığını belirleme yöntemleri
12 Hücre ölümünün belirlenmesi
13 Özelleşmiş 2D hücre kültürü
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hücre kültürü tekniklerini uygulayabilmek
2 Hücre/Doku kültürü laboratuvarını kurabilmek ve çalışma koşullarını optimize edebilmek
3 Hücre kültürü laboratuvarlarında kullanılan besiyeri ve çözeltilerin özellikleri bilmek
4 Hücre kültürü tiplerinin ve uygulamalarını bilmek
5 Hücre kültürlerinin kullanımlarının biyogüvenlik koşulları göz önünde tutularak devam ettirilmesi
6 Hücre kültüründe var olabilecek sorunlara çözüm getirebilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 32 1 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 16 1 16
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar