Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HÜCRE VE DOKU KÜLTÜRÜ UYGULAMALARI Birinci Düzey DAÇ 610 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans derslerini vermiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SUHEYB BİLGE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Hücre ve doku kültürü uygulamaları hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Hücre ve doku kültürü uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Hayvan doku kültürüne giriş
2 Doku kültürü uygulamaları ile ilgili örnekler
3 Primer hücre hatları
4 Ölümsüz hücre hatları
5 Hücre kaynakları ve hücre bankaları
6 Hücre kültürü laboratuvar şartları ve çalışma ortamının tasarlanması
7 Kullanılan sarf malzemelerin seçimi
8 Kullanılan besiyerleri ve diğer malzemelerin seçimi
9 Ara sınav
10 Kültür teknikleri: Hücre morfolojisi
11 Hücre canlılığını belirleme yöntemleri
12 Hücre ölümünün belirlenmesi
13 Özelleşmiş 2D hücre kültürü
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hücre kültürü tekniklerini uygulayabilmek
2 Hücre/Doku kültürü laboratuvarını kurabilmek ve çalışma koşullarını optimize edebilmek
3 Hücre kültürü laboratuvarlarında kullanılan besiyeri ve çözeltilerin özellikleri bilmek
4 Hücre kültürü tiplerinin ve uygulamalarını bilmek
5 Hücre kültürlerinin kullanımlarının biyogüvenlik koşulları göz önünde tutularak devam ettirilmesi
6 Hücre kültüründe var olabilecek sorunlara çözüm getirebilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 32 1 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 16 1 16
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar