Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÖPEK VE KEDİLERDE GERİATRİK BESLEME Üçüncü Düzey VHB 529 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EROL BAYTOK, PROF. DR. BERRİN K. GÜÇLÜ, PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK, PROF. DR. KANBER KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. SENA YILMAZ
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Köpek ve Kedilerde Geriatrik Besleme hakkında bilgi sahibi olma
Dersin Tanımı Köpek ve Kedilerde Geriatrik Beslemenin önemi

Dersin İçeriği
1 Yaşlılık başlangıcındaki bireysellik, ırk ve büyüklük farklılığı
2 Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
3 Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
4 Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
5 Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
6 Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
7 Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı
8 Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı
9 Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı
10 Arasınav
11 Yaşlı kedi-köpeklerin protein ihtiyacı
12 Yaşlı kedi-köpeklerin protein ihtiyacı
13 Yaşlı kedi-köpeklerin lif ihtiyacı
14 Yaşlı kedi-köpeklerin vitamin-mineral ihtiyacı
15 Yaşlı kedi-köpeklerde stres
16 Yaşlı kedi-köpeklerde bazı besleme indigesyonları
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yaşlılık başlangıcındaki bireysellik, ırk ve büyüklük farklılığı hakkında bilgi sahibi olması
2 Yaşlanmanın biyolojik sonuçları hakkında bilgi sahibi olması
3 Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
4 Yaşlı kedi-köpeklerin protein ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
5 Yaşlı kedi-köpeklerin lif ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
6 Yaşlı kedi-köpeklerin vitamin-mineral ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar 1.ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yem Hijyeni ve Teknolojisi. 2.ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders İle İlgili Dosyalar