Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARBONİL KİMYASI Birinci Düzey KİMS347 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİN SARIPINAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İlhan Özer İlhan, Prof. Dr. Emin Sarıpınar, Prof. Dr. İsmail Yıldırım
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Karbonil bileşiklerine ait bilgilerin lisans öğrencilerine verilmesi.
Dersin Tanımı Karbonil reaktivitesinin genel incelenmesi, Heteroatomlarla Nükleofilik Katılmalar, Karboanyon katılmalar; organometalik reagensler, Katılma-Ayrılma; Aldol Kondenzasyonu, İlgili Gruplara Nükleofilik Katılmalar, Karboksilli asit ailesi, Hidritlerle Substitüsyon ve Organometalik karboanyonlar, Karbonil Halkalaşma Reaksiyonları, B-dikarbonil bileşiklerinin yarılması, Karbonikasit Türevleri ve Dekarboksilasyon, İlgili Doymamış Gruplarda Nüklerofilik Substitüsyon, Viniligous Substitüsyonlar, Sentezlerde Nükleofilik ve Katılmalar veYerdeğiştirmeler.

Dersin İçeriği
1 Karbonil reaktivitesinin genel incelenmesi
2 Heteroatomlarla Nükleofilik Katılmalar
3 Karboanyon katılmalar
4 organometalik reagensler
5 Katılma-Ayrılma; Aldol Kondenzasyonu
6 İlgili Gruplara Nükleofilik Katılmalar
7 Ara Sınav
8 Karboksilli asit ailesi
9 Hidritlerle Substitüsyon ve Organometalik karboanyonlar
10 Karbonil Halkalaşma Reaksiyonları
11 B-dikarbonil bileşiklerinin yarılması
12 Karbonikasit Türevleri ve Dekarboksilasyon
13 İlgili Doymamış Gruplarda Nüklerofilik Substitüsyon
14 Viniligous Substitüsyonlar, Sentezlerde Nükleofilik ve Katılmalar veYerdeğiştirmeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Karbonil reaksiyonları hakkında geniş bilgi edinir
2 Karbonil reaksiyonlarının mekanizmasını öğrenir
3 Özel sentez metotları hakkında bilgi edinir
4 Özel reaksiyonlar öğrenilir
5 Organik ara ürünler hakkında bilgi edinir
6 Karbonil reaksiyonlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar