Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENTREPRENEURSHIP Birinci Düzey TUR415.2 Seçmeli 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KURTULUŞ KARAMUSTAFA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa YILMAZ
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Turizm sektöründeki girişimcilik faaliyetlerini İngilizce olarak öğrencilerin kavramalarını sağlamak ve ilgili akademik alana yönelik öğrencilerin İngilizce dil bilgilerine katkılar sağlamak
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilerde girişimcilik ruhunun geliştirilmesi, girişimcilik ile ilgili kavramların İngilizce olarak kavranması yönünde bölüm/program çıktılarına katkılar oluşturur.

Dersin İçeriği
1 Girişimciliğin Evrilmesi
2 Kavram Olarak Girişimcilik
3 Kavram Olarak Girişimcilik
4 İç Girişimcilik: İşletme Bünyesindeki Girişimcilik Faaliyetlerini Geliştirme
5 Bireylerde Girişimci Bakış Açısını Kavrama
6 Bireylerde Girişimci Bakış Açısını Kavrama
7 Yeni Bir Girişim İçin Çevresel Değerlendirme
8 Yeni Bir Girişim İçin Çevresel Değerlendirme
9 Girişimci Fırsatlarının Değerlendirilmesi
10 Girişimci Fırsatlarının Değerlendirilmesi
11 Yeni İş Girişimlerinin Yapılandırılması
12 Girişimciler İçin Küresel Fırsatlar
13 Girişimciler İçin Küresel Fırsatlar
14 Girişimciler İçin Zorluklar Olarak Toplam Kalite Yönetimi ve İnsan Faktörü
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Girişimcilik ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Girişimciliğin dinamiklerini anlar.
3 Turizm sektöründe potansiyel girişim sahalarını kavrar.
4 Girişimcilik alanındaki İngilizce jargona hakim olur.
5 İngilizce anlama kabiliyeti gelişir.
6 İngilizce yazma kabiliyeti gelişir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10 İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Entrepreneurship: A Contemporary Approach (1998). Donald F. Kuratko, Richard M. Hodgetts, The Dryden Press: Orlando/Florida.
Yardımcı Kaynaklar Entrepreneurship: A Contemporary Approach (1998). Donald F. Kuratko, Richard M. Hodgetts, The Dryden Press: Orlando/Florida.

Ders İle İlgili Dosyalar