Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ İkinci Düzey ŞBP 540 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET KÖSEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Öğrencilerle yüzyüze ve dersin teorik anlatımı, soru-cevap ve tartışma metodları ile öğrencilerin bireysel çalışması
Dersin Amacı Temel istatistiksel yöntemleri anlama, verilerin istatistiksel yöntemler kullanarak analiz edilmesi ve bulguların yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi
Dersin Tanımı Örnekleme, istatistiksel tahmin, hipotez testi, ki-kare testleri, korelasyon, regresyon ve varyans analizi

Dersin İçeriği
1 Örneklem ve örneklem dağılımı
2 İstatistiksel tahmin, nokta tahmini
3 Aralık tahmini
4 Aralık tahmini
5 Aralık tahmini
6 Hipotez testleri
7 Hipotez testleri
8 Ara Sınavlar
9 Ki-kare testleri
10 Korelasyon analizi
11 Korelasyon analizi
12 Varyans Analizi
13 Bilgisayar uygulamaları
14 Bilgisayar uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Popülasyon ve örnekleme kavramlarını ve gereksinimlerini listeler.
2 Popülasyon parametreleri için nokta ve aralık tahmini işlemlerini gerçekleştirir.
3 Popülasyon parametreleri hakkındaki hipotezleri test eder.
4 Gerçek hayat problemlerinin çözümü için temel istatistiksel analizleri uygular ve yorumlar.
5 Temel istatistiksel analizler arasındaki farkları listeler.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Unutulmaz, O., Statistics for Business and Economics, Lecture Notes, Erciyes University, Faculty of Economics and Administrative Sciences. Newbold, P., Statistics for Business and Economics, Prentice-Hall International, Inc., 1995 Anderson D.R., Sweeney, D.J. and Williams T.A., Statistics for Business and Economics, Thomson South-Western, 2009
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar