Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜNEY ASYA ÇALIŞMALARINA GİRİŞ Üçüncü Düzey GAÇ 504 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders temelde Güney Asya’nın sistematik bir şekilde anlaşılmasının temellerini atarak farklı disiplinlerden gelen öğrencileri Güney Asya üzerine daha ileri ve uzmanlaşmış derslere hazırlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Ders, bir giriş dersi niteliğinde hazırlanmış olup Güney Asya çalışmalarındaki temel konulara dair genel bir bakış sunar. Öğrencilere Güney Asya’yı tanımak, araştırmak ve yorumlamak üzere yön göstermeyi amaçlar. Kültür, edebiyat, tarih, coğrafya, din, dil, ekonomi ve siyaset dahil olmak üzere bölgenin tarihini ve çağdaş gelişmeleri disiplinlerarası bir bakış açısıyla inceler.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
2 Güney Asya tarihi, siyasi, demografik ve coğrafi sınırlar neresidir?
3 Güney Asya tarihi, siyasi, demografik ve coğrafi sınırlar neresidir?
4 Disiplinlerarası çalışma nedir, Güney Asya bölgesi disiplinlerarası nasıl çalışılır?
5 Dünyada Güney Asya nerelerde, nasıl ve kimler tarafından çalışılıyor?
6 Güney Asya konulu akademik çalışma ve yayınlar (Dergi, süreli sempozyum, organizasyon vb.) neler?
7 Güney Asya konulu akademik çalışma ve yayınlar (Dergi, süreli sempozyum, organizasyon vb.) neler?
8 Ara Sınav
9 Dil, edebiyat ve kültür çalışmaları (Humanities) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
10 Dil, edebiyat ve kültür çalışmaları (Humanities) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
11 Siyaset, ekonomi, uluslararası ilişkiler ve hukuk (social sciences) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
12 Siyaset, ekonomi, uluslararası ilişkiler ve hukuk (social sciences) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
13 Güney Asya’ya yön veren ideolojiler, siyasi/ekonomik/kültürel kavramlar ve inançlar nelerdir?
14 Güney Asya’ya yön veren ideolojiler, siyasi/ekonomik/kültürel kavramlar ve inançlar nelerdir?
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci bu dersi başarıyla tamamladığında
2 • Güney Asya’yı genel hatlarıyla tarihi, siyasi, ekonomik, demografik ve coğrafi açıdan tanır,
3 • Güney Asya Çalışmaları alanında önemli tartışmaları, alana yön veren akademik çalışmaları, akademisyen ve akademik merkezleri öğrenir,
4 • Disiplinlerarası bakış açısıyla Güney Asya coğrafyasını etkileyen temel ideoloji, düşünce ve inanç sistemlerini ve bunlarla ilişkili kavramlar hakkında fikir sahibi olur,
5 • Bilimsel araştırma ve yazma yeterliliği gelişir,
6 • Yaratıcı düşünme ve kavramsal açıdan farkındalığı artar,
7 • Akademik yayın sürecinin işleyişi hakkında deneyim kazanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar