Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE STEREOLOJİ İkinci Düzey ANA 518 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri sadece master öğrencileri bu dersi alabilir
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı niyazi acer
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli teorik ve pratik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri deneysel çalışmalarda stereoloji hakkında bilgilendirmektir
Dersin Tanımı stereolojik yöntemler

Dersin İçeriği
1 1. Stereolojiye giriş ve programın tanıtımı.
2 2. Stereoloji nedir ve tıpta kullanımı.
3 3. Hacim hesaplama yöntemleri,
4 4. Cavalieri prensibi kullanarak hacim hesaplama
5 5. Nokta sayımı yöntemi
6 6. Nokta sayımı yöntemi ile hata katsayısının hesaplanması
7 7. Cavalieri prensibi kullanarak CT ve MR filmleri üzerinde hacim hesaplama
8 8. Planimetrik yöntem ile hacim hesaplama
9 9. Planimetrik ölçümlerde kullanılan bazı yazılımlar (ImageJ vs)
10 10. Planimetrik yöntem ile hata katsayısının hesaplanması
11 11. Bileşenin hacim oranı
12 12. MR görüntüleri üzerinde bileşenin hacim oranının bulunması
13 13. Yüzey alan hesaplamaları
14 14. MR görüntüleri üzerinde yüzey alanı hesaplanması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 sağlık bilimlerinde stereolojiyi kavrayacak ve aöğrenecek
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 3 5 15
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 3 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar