Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE STEREOLOJİ Birinci Düzey ANA 518 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri sadece master öğrencileri bu dersi alabilir
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı niyazi acer
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli teorik ve pratik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri deneysel çalışmalarda stereoloji hakkında bilgilendirmektir
Dersin Tanımı stereolojik yöntemler

Dersin İçeriği
1 1. Stereolojiye giriş ve programın tanıtımı.
2 2. Stereoloji nedir ve tıpta kullanımı.
3 3. Hacim hesaplama yöntemleri,
4 4. Cavalieri prensibi kullanarak hacim hesaplama
5 5. Nokta sayımı yöntemi
6 6. Nokta sayımı yöntemi ile hata katsayısının hesaplanması
7 7. Cavalieri prensibi kullanarak CT ve MR filmleri üzerinde hacim hesaplama
8 8. Planimetrik yöntem ile hacim hesaplama
9 9. Planimetrik ölçümlerde kullanılan bazı yazılımlar (ImageJ vs)
10 10. Planimetrik yöntem ile hata katsayısının hesaplanması
11 11. Bileşenin hacim oranı
12 12. MR görüntüleri üzerinde bileşenin hacim oranının bulunması
13 13. Yüzey alan hesaplamaları
14 14. MR görüntüleri üzerinde yüzey alanı hesaplanması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 sağlık bilimlerinde stereolojiyi kavrayacak ve aöğrenecek
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 3 5 15
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 3 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar