Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVCİL HAYVANLARDA AŞILAMA PROGRAMLARI Birinci Düzey VİH 525 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı BU dersin amacı hayvanlardaki aşılama programını öğretmektir.
Dersin Tanımı BU ders hayvanlardaki aşılama programını öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Kedilerde paraziter aşılamalar
2 Köpeklerde paraziter aşılamalar
3 Sığırlarda paraziter aşılamalar
4 Koyunlarda paraziter aşılamalar
5 Atlarda paraziter aşılamalar
6 Kedilerde bakteriyel aşılamalar
7 Köpeklerde bakteriyel aşılamalar
8 Sığırlarda bakteriyel aşılamalar
9 sınav
10 Koyunlarda bakteriyel aşılamalar, Atlarda bakteriyel aşılamalar,
11 Kedilerde viral aşılamalar
12 Köpeklerde viral aşılamalar
13 Sığırlarda viral aşılamalar
14 Koyunlarda viral aşılamalar
15 Atlarda viral aşılamalar
16 Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Köpeklerde viral, bakteriyel, paraziter aşılamaları öğretir.
2 Kedilerde viral, bakteriyel, paraziter aşılamaları öğretir.
3 sığırlarda viral, bakteriyel, paraziter aşılamaları öğretir.
4 Koyunlarda viral, bakteriyel, paraziter aşılamaları öğretir.
5 Atlarda viral, bakteriyel, paraziter aşılamaları öğretir.
6 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda aşılama programlarını öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2 Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3 Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
4 Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
5 Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
6 Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
7 Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
8 Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
10 Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
11 Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
13 Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
15 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
16 Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17 Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
18 Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
19 Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
20 Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara. Aziz Arda sancak, Mehmet Sağlam Klinik Pratikte At Hekimliği (çeviri) 2007 medipres Matbaacılık Ltd. Şti., Malatya
Yardımcı Kaynaklar Tarık Bilal, 2013, Sığır Hastalıkları Hasan Batmaz, 2012, Koyun ve Keçilerin İç Hastalıkları

Ders İle İlgili Dosyalar