Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEKÜLERLEŞME TARTIŞMALARI Birinci Düzey SOS465 Seçmeli 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Ders, sosyoloji öğrencilerine sekülerleşme literatürü ve bunun siyasal alana yansıması olan laikliğe ilişkin genel çerçeve sağlama amacını taşımaktadır.
Dersin Tanımı Dersin odağında Batı''da modernleşme süreciyle beraber gelişen sekülerleşme tartışmaları, bunun eleştirisi ve sekülerleşmenin batı dışı dünyadaki etkileri oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Sekülerleşme Kavramı ve İlk Yaklaşımlar
3 Sekülerleşme Kavramının Eleştirisi
4 Alternatif Sekülerleşme Yaklaşımı
5 Sekülerleşmenin Hızlandırıcısı Olarak Kapitalizm
6 Sekülerleşmenin Hızlandırıcısı Olarak Kentleşme
7 Sekülerleşme ve Toplumsal Cinsiyet
8 Batı Dışı Dünya''''da Sekülerleşme Deneyimi
9 Laiklik ve Sekülerleşme Farkı
10 Modern Devlet ve Laiklik
11 Anglosaxon tipi Laiklik
12 Fransız Tipi Laiklik
13 Türkiye''''de Laikliğin Gelişimi ve Tartışmalar
14 Türkiye''''de Laikliğin Gelişimi ve Tartışmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci sekülerleşme sürecini bilir
2 Öğrenci sekülerleşme kavramınının hızlandırıcısı olarak kentleşme ve kapitalizmi bilir
3 Öğrenci alternatif sekülerleşme ve batı dışı dünyada sekülerleşme deneyiminden haberdar olur
4 Öğrenci laiklik ve sekülerleşme süreci farkını bilir
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3 Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5 Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6 Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7 Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8 Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9 Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10 Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 10 50
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 3 12 36
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar