Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BÜRO VE BELGE YÖNETİMİ Birinci Düzey ADA 206 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEVDA KUŞKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Görsel sunum yöntemiyle desteklenen sözel anlatım ve soru-cevap, örnek olay uygulamalarıyla kavratma yöntemleri kullanılmaktadır.
Dersin Amacı Yönetim ve Büro yönetimi kavramları hakkında bilgi sahibi olması. Büro yönetimi tekniklerini uygulayarak çalışma koşullarını desteklemeyi öğrenmesi amaçlanmaktadır. Dersin temel hedefi, belirlenen amaç ve hedeflere ulaşmak için takım ruhu ile hareket eden, demokratik bir organizasyon yapısı içerisinde tüm çalışanların yönetime katılmasını sağlayan ve bilgi uzmanlığını temel gerçek olarak kabul eden bir anlayışı geleceğin büro yönetenlerine kavratmaktır.
Dersin Tanımı Büro Yöneticisi olarak göreviniz; personel ile ilgili faaliyetler; büro için standartlar ve hedefler tespit etme; liderlik ve insan ilişkilerinde becerilerin geliştirilmesi; iyi müşteri ilişkilerin önemi; özel problemler; büro gereç ve makinalarının seçim ve kullanma esasları; büroda ve iş yerinde çalışma koşullarının ve yerleşme düzeninin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Yönetim ve Büro yönetimi kavramları
2 Büro Yönetimi
3 Klasik ve Çağdaş Büro Türleri ve yönetimi
4 Büro Elemanlarının Görevleri
5 Büro Elemanlarının Sorumlulukları
6 Bürolarda İş Analizi ve İş değerlemesi
7 Bürolarda İş Analizi ve İş değerlemesi
8 Bürolarda Planlama
9 Bürolarda Örgütlenme
10 Bürolarda İletişim.
11 Bürolarda insan ilişkileri ve Eleman seçme
12 Büroların Fiziksel Çevresi
13 Ergonomi
14 Büroda Verimliliği Artırma Teknikleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönetim ve Büro yönetimi kavramlarını bilir.
2 Klasik ve Çağdaş Büro Türlerini bilir.
3 Büro Elemanlarının Görev ve sorumluluklarını bilir.
4 Bürolarda İş Analizi ve İş değerlemesi yöntemlerini bilir.
5 Bürolarda Planlama ve Bürolarda Örgütlenme konusunu kavrar.
6 Bürolarda iletişim ve Eleman seçme konusunda bilgilidir.
7 Büroların Fiziksel Çevresi ve Ergonomi hakkında bilgi sahibidir.
8 Büroda Verimliliği Artırma Tekniklerini bilir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim Elemanının Ders Notları.
Yardımcı Kaynaklar 1. Büro yönetimi kavramlar ve ilkeler, M. TOPALOĞLU, H. KOÇ, 2002 2. Çağdaş Büro Yönetimi, D. TENGİLİMOĞLU, H. TUTAR, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar