Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAMU YÖNETİMİ Birinci Düzey D-SKY209 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu ders kamu yönetimi disiplininde bulunan iki temel paradigma (geleneksel kamu yönetimi ve yeni kamu işletmeciliği) çerçevesinde Türk kamu yönetimi sistemini analiz etmek üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin kamu yönetimi teorisi, Türk kamu yönetimi sisteminin temel unsurları ve sistemin işleyişinde karşılaşılan başlıca sorunlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olması beklenmektedir
Dersin Tanımı Geleneksel kamu yönetimi modeli, yeni kamu işletmeciliği, Türk Kamu yönetimi teşkilatı, merkezi idare teşkilatı, yerel yönetimler, hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşları, düzenleyici ve denetleyici kamu kurumları, kalkınma ajansları, küreselleşme ve kamu yönetimi, e-devlet, yönetişim,

Dersin İçeriği
1 Kamu Yönetimi Nedir
2 Geleneksel Kamu Yönetimi Modeli ve Eleştirisi
3 Yeni Kamu İşletmeciliği Modeli ve Eleştirisi
4 Türk kamu yönetiminin Anayasal teşkilatlanma ilkeleri
5 Merkezi idare teşkilatı, Cumhurbaşkanlığı Makamı, Bakaqnlıklar, merkezdeki yardımcı kuruluşlar
6 Taşra teşkilatı, il ve ilçeler
7 Yerel Yönetimler; İl Özel İdareleri
8 Arasınav
9 Belediyeler
10 Büyükşehir belediyeleri
11 Köy ve Mahalle Yönetimi, kamu kurumları
12 Küreselleşme ve kamu yönetimi
13 Yönetişim
14 E-devlet, m-devlet
15 Kalkınma Ajansları, Düzenleyici ve Denetleyici kurumlar
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk kamu yönetimi sisteminin temel unsurlarını açıklar.
2 Türkiye''de kamu yönetimi ilkelerini uygular.
3 Türkiye''de kamu yönetiminin temel sorun alanlarını çözümler.
4 Türkiye''de kamu yönetimi reformlarını tartışır.
5 Kamu yönetimi teori ve pratiğinin bilgisini uygular.
6 Kamu yönetiminin örgütlenmesini açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 5 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı PARLAK, Bekir ve Zahit SOBACI (2010) Kamu Yönetimi, Alfa-Aktüel SÖZEN, Süleyman (2005) Yeni Kamu Yönetimi, Seçkin Yayıncılık. HUGHES, Owen (2012) Public Management and Administration An Introduction, Palgrave Macmillan, Mevzuat Bilgi Sistemi www.mevzuat.gov.tr
Yardımcı Kaynaklar Yök Dersleri Patformu www.yokdersleri.yok.gov.tr

Ders İle İlgili Dosyalar