Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME İkinci Düzey ENM 526 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERCAN ŞENYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu derste çok kriterli karar verme konuları gözden geçirilecek ve karar verici ile etileşimli olarak kesikli veya sürekli alternatifler arasından seçim yapma yaklaşımları incelenecektir.
Dersin Tanımı Çok Kriterli ve tek kriterli problemler arasındaki farklılıkları incelemek, çok kriterli problemlerde Pareto çözümlerin önemini kavramak ve bu çözümlere ulaşmak için kullanılan teknikleri öğrenmek .

Dersin İçeriği
1 Karar Analizi Giriş, Temel Kavramlar
2 Belirsizlik ve Risk Altında Karar Verme
3 Fayda Teorisi
4 Karar Ağacı
5 Bayes Karar Ağacı
6 Çok Kriterli Karar Verme Giriş, Karar Matrisi, Normalizasyon Yöntemleri, Ağırlık Belirleme
7 ÇKKV Basit Yöntemler
8 ÇKKV Değer Temelli Yöntemler (SAW, WP, TOPSIS)
9 Vize Haftası
10 Analitik Hiyerarşi Süreci, Analitik Ağ Süreci
11 MOORA Yöntemi, VİKOR Yöntemi
12 ELECTRE Yöntemi, COPRAS Yöntemi
13 ARAS Yöntemi, EDAS Yöntemi
14 Gri İlişkisel Analiz Yöntemi
15 Proje Sunumları
16 Proje Sunumları
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Karar Problemlerini tanımlayabilme ve gerçek hayat karar problemlerini modelleyebilme
2 Çok Kriterli Karar Problemlerinin çözüm aşamalarını kavrayabilme
3 Uygun çözüm yöntemlerini uygulayabilme
4 Çok Kriterli Karar Problemlerinin kurulumu, modellenemsi ve çözüm aşamalarını kapsayan proje hazırlayabilme
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 45 45
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, MS Excel Çözümlü Uygulamalar, Ed. Prof. Dr. Mehmet KABAK, Doç. Dr. Yetkin Çınar. 1. basım, 2020. NOBEL Çok Kriterli Karar Verme, Bilgisayar Uygulamalı Çözümler, Ejder Ayçin, 3. basım, 2023. NOBEL
Yardımcı Kaynaklar Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri ve ÇKKV Yazılımı ile Problem Çözümü, Gülay Demir, Ahmet Turan Özyalçın, Hüdaverdi Bircan. 1. basım, 2021. NOBEL

Ders İle İlgili Dosyalar