Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜKLEER REAKTÖRLER Birinci Düzey ESMS 070 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Seyfettin GÜREL
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Nükleer reaktörlerin türlerini tüm özellikleriyle kavramış, nükleer reaktörlerle ilgili tasarım ve hesaplamaları yapabilmek.
Dersin Tanımı Nükleer reaktör türlerinin kapsamlarını açıklayan, reaktör bileşenlerini tanıtan ve tasarımıyla ilgili bilgilendirmeler yapan seçmeli ders.

Dersin İçeriği
1 Nükleer reaktör sistemlerinin çalışma prensipleri
2 Reaktör tiplerinin sınıflandırılması
3 Nükleer reaktörlerde kullanılan materyaller
4 Nükleer reaktörler ve homojen reaktörler
5 Reaktörlerde kritik boyut kavramı hesabı
6 Reaktör kontrol sistemleri ve güvenliği
7 Termal difüzyon teorisi
8 Nükleer güç reaktörleri
9 Nükleer güç reaktörleri kazaları
10 Nükleer enerjinin çevresel etkileri
11 Radyoaktif atıklar
12 Hızlandırıcı sürümlü sistemler
13 Nükleer güvenlik prensipleri
14 Türkiye''nin enerji kaynakları ,enerji planlaması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nükleer reaktörler ile ilgili hesaplamalar yapabilmek
2 Nükleer reaktörlerin tiplerine göre kullanılabilecek materyal seçimi yapabilmek
3 Nükleer güç reaktörlerinin çevre etkileri ve atık yönetimini kavrayabilme
4 Nükleer güvenlik prensiplerini anlayabilme
5 Nükleer güç reaktörlerinin çalışma prensiplerini kavrayabilme
6 Nükleer enerjinin temel kavramlarını anlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Hüseyin YAPICI - ders notları
Yardımcı Kaynaklar James J. Duderstadt, Louis J. Hamilton, “Nuclear Reactor Analysis”, John Wiley, 1996

Ders İle İlgili Dosyalar