Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEREZ GIDA TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey GDM 506 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Lütfiye EKİCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin çerez gıda çeşitleri, çerez üretiminde kullanılan hammaddeler ve üretim teknolojisleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Çerez gıda teknolojisine genel bakış
2 Patates ve patates cipsi üretimi
3 Mısır cipsi üretimi
4 Yağlar ve endüstriyel kızartma
5 Patlamış mısır üretimi
6 Ekstürüde çerez gıdalar
7 Alkali pişirilmiş ürünler
8 Kurutulmuş patatesten elde edilen çerezler
9 Pirince dayalı çerez gıdalar
10 Çerez gıdaların çeşnilenmesi
11 Çerez gıdaların ambalajlanması
12 Çerez gıdalarda kalite kontrol
13 Çerez gıdaların duyusal değerlendirilmesi
14 Çerez gıdalar üzerine yapılan araştırmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çerez gıda kavramını ve çeşitlerini öğrenmek
2 Patates ve mısır cipsi üretim teknolojisini kavramak
3 Çerez gıda üretiminde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olmak
4 Çerez gıda kalite kontrolü ve duyusal analizi yöntemlerini öğrenmek
5 Yeni çerez gıda geliştirmekte kullanılan adımları öğrenmek.
6 Konu ile ilgili yabancı dildeki yayınları kullanarak sunum hazırlayabilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 50 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 35 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Snack Food Processing, Lusas, E.W. ve Rooney, L.W. CRC Press, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası literatür ve merkez kütüphane

Ders İle İlgili Dosyalar