Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HEKİMLİĞE İLKADIM İkinci Düzey ELK246 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN YAZAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ GÖR ÜLFET ÇETİNKAYA, ARAŞ GÖR BORA ÖZKAN
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Bu dersin sonunda Tıp Fakültesi dönem 2 öğrencilerinin; hekimliği seçmenin sebepleri, nasıl bir hekimlik, Tıp’ta etik kurallar, hekim toplum ilişkisi, hekimliğin toplumdaki konumu, hekim ve meslek dışı çalışmaları, pratisyen hekimlik, uzmanlığa hazırlık, uzman hekimlik, akademik hayat, ülkemizde tıp eğitimi, geleneksel hekimlik, dünyada tıp eğitimi ve hekimlik konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Tıp’ta etik kurallar, hekim toplum ilişkisi, hekimliğin toplumdaki konumu, hekim ve meslek dışı çalışmaları, pratisyen hekimlik, uzmanlığa hazırlık, uzman hekimlik, akademik hayat, ülkemizde tıp eğitimi, geleneksel hekimlik, dünyada tıp eğitimi ve hekimlik konularında ki bilgileri öğretir.

Dersin İçeriği
1 Neden Tıp
2 Nasıl bir Hekimlik
3 Hekimlikte Etik Kurallar
4 Hekim Toplum İlişkisi
5 Hekimliğin Toplumdaki Yeri
6 Hekim ve meslek dışı çalışmalar
7 Pratisyen hekimlik
8 Uzmanlığa hazırlık
9 Uzman hekimlik
10 Akademik hayat
11 Dünyada Tıp Eğitimi
12 Ülkemizde Tıp Eğitimi
13 Dünyada hekimlik
14 hafta Geleneksel hekimlik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nasıl bir Hekim olunması ve hekimlikte Etik Kurallar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
2 Hekim Toplum İlişkisi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
3 Hekimliğin Toplumdaki Yeri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
4 Hekim ve meslek dışı çalışmalar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
5 Pratisyen hekimlik hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
6 Uzmanlığa hazırlık hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
7 Uzman hekimlik hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
8 Akademik hayat hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
9 Dünyada ve Ülkemizde Tıp Eğitimi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
10 Dünyada hekimlik ve Geleneksel hekimlikhakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     27
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   70

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Barzun, J. & Graff, H.F. (2001) Modern Araştırmacı, TUBITAK, ISBN: 975-403-055-3, Ankara. Berry, A., (2003) Bilimin Arka Yüzü, TUBITAK, ISBN:975-403-059-6, Ankara. Cooke M, Irby DM, O'Brien BC Shulman LS., (2010). Educating Physicians: A Call for Reform of Medical School and Residency (Jossey-Bass/Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching). Jossey-Bass, ISBN-13: 978- 0470457979, San Francisco. Day, R.A.,(2001) Bilimsel Bir Makale, Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TUBITAK, ISBN: 975-403-175-4, Ankara. Smith JU, Murrell G, Ellis H, Huang G., (2010) Research in Medicine, Plannig a Project-Writing a Thesis, Cambridge, ISBN: 978-0-521-13228-2, UK. Terzi C., (2001). Toplum Sağlığına Bir Köprü: Tıp Eğitimi. İletişim Yayınları; ISBN No: 9754708843, İstanbul. Yüksel ME., (2010). Almanya'da Tıp ve Uzmanlık Eğitimi (Türk Öğrenciler İçin Rehber). Gazi Kitabevi, ISBN:9786055804985, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar İnternet

Ders İle İlgili Dosyalar