Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR İkinci Düzey HEM 538 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN UZDİL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nuray ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktif Yöntem
Dersin Amacı Bu dersin amacı Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları inceleme ve kanıt düzeyi yüksek çalışmalar planlayabilmeyi sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders kanıt ve kanıta dayalı uygulamalar ile Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına yönelik çalışmaların kanıt değerlerinin tartışıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2 Literatür taramanın önemi ve tartışılması
3 İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? Arama motorları
4 Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları
5 Kanıt nedir? Kanıt Düzeyleri ne demektir?
6 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
7 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
8 1. Düzey içeren çalışmaları tartışılması
9 Ara sınav
10 Araştırmaların uygulamaya aktarılması(Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library)
11 Güncel çalışmaların tartışılması
12 Proje Hazırlama
13 Proje Hazırlama
14 Proje sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnternet üzerinden kaynak taraması yapabilmesi
2 Kaynak yazım kurallarını uygulayabilmesi
3 Kanıt düzeylerini açıklayabilmesi
4 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
5 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
6 1. Düzey içeren çalışmaları tartışabilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Alana özgü güncel makaleler
Yardımcı Kaynaklar Alana özgü güncel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar