Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM-I İkinci Düzey ESM 111 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET FATİH KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze öğretim
Dersin Amacı Öğrencilere teknik resim hazırlama yeteneği kazandırmak, varolan teknik resimleri okuyabilme yeteneği kazandırmak ve bir CAD yazılımını kullanmayı öğretmek.
Dersin Tanımı Teknik Resim Araç ve Gereçleri, teknik resimde standartlar, kâğıtlar, katlama şekilleri. Çizgiler, yazılar, çizim Tekniği, ölçülendirme ve kuralları, geometrik çizimler, teğetler, yaylar, Görünüş çıkarma, perspektif resimler, kesitler. Bilgisayar destekli çizime giriş. Autocad programı, Autocad’de 2 boyutlu çizim.

Dersin İçeriği
1 Teknik Resmin tanımı ve standartlar
2 Çizgi türleri ve kullanım alanları, Standart kağıt ölçüleri
3 Bilgisayar Destekli Teknik Resmin(BDTR) amacı ve önemi, BDTR'nin geleneksel çizim tekniklerine göre üstünlükleri
4 Çizim için gerekli donanımlar,BDTR yazılımının tanıtılması
5 AutoCAD'e giriş
6 Komutların çalıştırılması
7 Çizim Komutları (trim, chamfer, array copy, extend, vs.)
8 Ölçülendirme(Dimensions) Komutları
9 Katman(Layer) ayarları
10 İzometrik çizimler
11 Kesit görünüşler, tarama çeşitleri
12 Kesit görünüş çeşitleri, Tam kesit, Yarım kesit, Bölgesel kesit, Döndürülmüş kesit 1
13 Kesit görünüş çeşitleri, Tam kesit, Yarım kesit, Bölgesel kesit, Döndürülmüş kesit 2
14 Uygulama örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Makine parçalarının teknik resimlerini hazırlayabilme yeteneği kazanmak.
2 Tasarlanan nesneleri görsel olarak sunabilme yeteneği kazanmak.
3 Makine elemanlarının çizimi yeteneğini kazanmak.
4 Makine tasarımı mantığını kazanmak.
5 AutoCAD programının iki boyutlu komutlarının kullanımını öğrenme
6 Teknik resmin temel kavramlarını öğrenme
7 Perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılmasını, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasını öğrenme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 16 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Benli, H.,"AutoCAD Çizim ve Uygulamaları",NOBEL Akademik Yayıncılık,Eylül, 2013
Yardımcı Kaynaklar Alışverişci, M., ”Teknik Resim I”, 1997. Şen, Z. and Özçilingir, N., “Temek Teknik Resim”, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar