Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZYOLOJİ II İkinci Düzey FZY 203 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TUBA ÖZKUL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif
Dersin Amacı Sindirim,endokrin,sinir sisstemi fizyolojisi konularında temel bilgileri edinmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Sindirim fizyolojisinin anlatılması

Dersin İçeriği
1 Üriner sistem fizyolojisi
2 Üriner sistem fizyolojisi
3 Solunum fizyolojisi
4 Solunum fizyolojisi
5 Duyu Fizyolojisi
6 Duyu Fizyolojisi
7 Endokrin Sistem
8 Ara sınav
9 Endokrin Sistem
10 Endokrin Sistem
11 Gastrointestinal Sistem
12 Gastrointestinal Sistem
13 Gastrointestinal Sistem
14 Gastrointestinal İşlevin Sinirsel Kontrolü ve Hormonlar Tarafından Düzenlenmesi
15 Gastrointestinal İşlevin Sinirsel Kontrolü ve Hormonlar Tarafından Düzenlenmesi
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenciler; Üriner sistemi, vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlar.
2 Solunumun mekaniği kavrar. Solunum sisteminin genel olarak yapısını, özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları açıklar.
3 Duyu organlarının çalışma mekanizmalarını kavrar.
4 Hormonların görevlerini bilir. Endokrin kontrolü kavrar.
5 Sindirim sisteminin temel çalışma prensiplerini kavrar.
6 Sindirim sisteminin hormonal ve sinirsel yolla kontrolünü kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aydoğan S., Süer C., Dursun N., Gölgeli A., Aşçıoğlu M., Çoksevim B., Dolu N. Temel Fizyoloji. Medical Kitabevi, Kayseri 2012.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar