Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YİYECEK VE İÇECEK SEKTÖRÜNDE YENİ EĞİLİMLER Birinci Düzey TUR823 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ REHA KILIÇHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yiyecek ve içecek sektöründe yeni eğilimleri tanıtmak ve bu eğilimlerin turizm sektörü bağlamında incelemektir.
Dersin Tanımı Ders kapsamında yiyecek ve içecek işletmeciliğindeki eğilimler ile mutfak akımları tarihsel süreç içerisinde incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Fast Food Akımı
2 Slow Food Akımı
3 Temalı Yiyecek ve İçecek İşletmeleri
4 Yerel Mutfak Akımı
5 Füzyon Mutfak Akımı
6 Moleküler Mutfak Akımı
7 Note By Note Mutfak Akımı
8 Yiyecek ve İçecek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı
9 Yenilebilir Çiçecekler Akımı
10 Sürdürülebilir Yeşil Restoranlar
11 Sokak Yemekleri
12 Nörogastronomi
13 Dijital Gastronomi
14 Organik Tarım
15 Şehir Tarımı ve Dikey Tarım
16 Fonksiyonel Gıdalar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yiyecek ve içecek sektöründeki yeni eğilimleri öğrenir.
2 Yiyecek ve içecek sektöründeki yeni eğilimleri turizm işletmeciliği ağlamında değerlendirir.
3 Yiyecek ve içecek sektöründeki yeni eğilimlerin önemini kavrar.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yiyecek ve İçecek Endüstrisinde Trendler 1 - Doç.Dr. Osman N. Özdoğan, Detay Yayıncılık Yiyecek ve İçecek Endüstrisinde Trendler 2 - Doç.Dr. Osman N. Özdoğan, Detay Yayıncılık Gastronomi Trendleri - Doç.Dr. Hülya Kurgun, Detay Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar