Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
PSYCHOLOGICAL DISORDERS First cycle SEC 229 3 3.00 3.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities none
Language of instruction turkish
Coordinator Lecturer Elif Bilge Ertaş
Lecturer(s) Lecturer Elif Bilge Ertaş
Teaching assitant(s) none
Mode of delivery face to face
Course objective The goal of this course is to introduce students to abnormal behavior and its classification as well as major mental illnesses.
Course description Concepts of normal and abnormal behavior, examination of types of adulthood psychopathology as proposed in the latest classification system.

Course contents
1 1- mental health
2 2- Normal Behavior, Abnormal Behavior
3 3- Mood Disorders, Conduct Disorder
4 4- Oppositional Contrasting Disorder
5 5- Obsessive Compulsive Disorder
6 6- Intellectual Disabilities
7 7- Phobia
8 8- Midterm exam
9 9- Generalized Anxiety Disorder
10 10- The Grief Process
11 11- Spectrum Disorder
12 12- Personality Disorders I
13 13- Personality Disorders II
14 14- Learning Difficulty
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 1- Explain different definitions of abnormal behavior
2 2- Describe the Diagnostic and Statistical Manual for Mental Disorders
3 3- Describe theories that explain the origins of mental illnesses
4 4- Describe major mental illnesses and explain defining symptoms.
5 5- Describe theories that explain the origins of mental illnesses
6 6- Describe different treatment approaches to mental illnesses.
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 2 28
Study hours out of classroom (study before and after the class) 12 1 12
Homework 0 0 0
Presentation / seminar 0 0 0
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 12 1 12
Midterm exams 1 1 1
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 20 20
Final exam 1 1 1
Research 0 0 0
Total work load     74
ECTS     3.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook lecture notes
Additional references lecture notes

Files related to the course unit