Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ Birinci Düzey RTS438 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ CEYHUN BAĞCI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ CEYHUN BAĞCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu derste, tüketim kültürünün ne anlama geldiği ve toplum üzerinde etkileri anlaşılmaya çalışılacaktır.
Dersin Tanımı Ders boyunca, tüketim kültürü kavramı, tarihi ve medya ile ilişkisi kapsamında ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Tüketim kültürü kavramı ve tarihsel kökenleri
2 Postmodernizm, Tüketim, Popüler Kültür ve Medya
3 Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları
4 Tüketim Kültürü Odağında Modernizm ve Postmodernizmin Karşılaştırılması
5 Fordizm ve Post-Fordist Dönemde Değişen Tüketim Olgusu
6 Sosyal Medyanın Tüketim Kültürüne Etkisi
7 Tüketim Kültürü ve Yeni Medya
8 Tüketim Kültürü ve Yeni Medya
9 Çocuklara Yönelik Tüketim Alanı Olarak Yeni Medya
10 Medya’da Çocukluğun Tüketimi
11 Televizyon, Reklam ve Tüketim Kültürü
12 Televizyon, Reklam ve Tüketim Kültürü
13 Eğlence Endüstrisi ve Tüketim Kültürü
14 Eğlence Endüstrisi ve Tüketim Kültürü
15 Küreselleşme ve Tüketim Kültürü
16 Küreselleşme ve Tüketim Kültürü
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tüketim kültürüne ilişkin temel kavramları öğrenir.
2 Türkiyede tüketim kültürünün gelişim süreci ve yapısı çözümler.
3 Gündelik yaşamdaki tüketim pratikleri üzerine düşünür.
4 Medya metinleri üzerinden tüketim unsurlarını analiz edebilme yeteneği kazanır.
5 Tüketim kültürünün yeni medya ile ilişkisini çözümler.
6 Küreselleşen pazar ekonomisinde yeni iletişim teknolojilerinin tüketim kültürünü yaymada nasıl aracılık ettiğini kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 7 14
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baudrillard,Jean. (2008). Tüketim Toplumu. (Çev: Hazal Deliçaylı-Ferda Keskin. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Bocock,Robert. (2005). Tüketim. (Çev:İrem Kutluk). Ankara: Dost Kitapevi
Yardımcı Kaynaklar Featherstone,Mike. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültür. (Çev:Mehmet Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınları Postman, Neil. (1995). Çocukluğun Yok oluşu. Ankara: İmge Kitabevi.

Ders İle İlgili Dosyalar