Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR II Üçüncü Düzey AÖP 206 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Almanca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. YASEMİN ACAR ÇİMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı -
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 1. Dönem işlenmiş olan yabancı dil öğretim yönetmlerinin genel tekrarı
2 Tarihsel sürç içerisinde görsel-işitsel yöntemin oluşum nedenleri.
3 Ders kitapları örneğinde görsel-işitsel yöntem ve uygulama örnekleri. Görsel - işitsel yöntemin eleştirisi.
4 Tarihsel süreç içinde eklektik yöntemin oluşum nedenleri.
5 Ders kitapları örneğinde eklektik yöntem ve uygulama örnekleri
6 Eklektik yöntemin eleştirisi.
7 Eklektik yöntemin alıştırma modelinin incelenmesi
8 Tarihsel süreç içinde iletişimsel-işlevsel yöntemin oluşum nedenleri.
9 Ders kitapları örneğinde iletişimsel-işlevsel yöntem ve uygulama örnekleri
10 İletişimsel-işlevsel yöntemde pragmatik ve pedagojik yönelim.
11 Kültürler arası yöntem.
12 Ders kitapları örneğinde kültürler arası yöntem ve uygulama örnekleri.
13 Örnek ders
14 Yöntemlere genel bakış ve birbirleriyle karşılaştırma
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yabancı dil öğretiminde yaklaşımlar 1 dersinin devamı olmak üzere görsell-işitsell, eklektik, iletişimsel-işlevsel ve kültürler arası etkileşim yöntemleri ile ilgili bilgiler edinecekler. Ele alınan bu yöntemleri karşılaştırılarak bunların günümüzdeki kullanılabilirliğini/verimliliğini sorgulayacaklar; alanla ilgili temel ilke ve kavramları öğrenecekler, yöntemleri oluşturan kuramsal temeller ile dilbilim, ruhbilim,eğitbilim gibi ilgili bilim dalları arasında ilişkiler kurabilecekler; ders ki,tapları temelinde kuramsal bilgiyi uygulama boyutuna aktarabilmeyi öğreneceklerdir.
2 Yabancı dil öğretiminde yaklaşımlar 1 dersinin devamı olmak üzere görsell-işitsell, eklektik, iletişimsel-işlevsel ve kültürler arası etkileşim yöntemleri ile ilgili bilgiler edinecekler.
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 3 1 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 2 6
Laboratuvar 3 0 0
Arazi çalışması 3 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 3 1 3
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   10
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   50

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Methoden für den Unterricht: Kompakte Übersichten für Lehrende und Lernende
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar