Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇME SULARINDA ORGANİK MADDE KONTROLÜ Üçüncü Düzey ÇEM 609 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul aranmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller. Makale İncelemesi: Ders kapsamında uluslararası dergilerde yayınlanan ilgili makalelerin taranması ve haftalık ilgili konulara özgü seçilen makalelerin sınıf içinde tartışılması. Araştırma Ödevi: Öğrenciler tarafından ders kapsamında belirlenen konularda araştırma ve uygulama içeren ödevler hazırlanması, ödevlerin dönem sonunda daha önceden belirlenmiş olan tarihlerde sunulması ve hazırlanan raporların basılı olarak teslim edilmesi.
Dersin Amacı İçme sularnda bulunan doğal organik maddelerin karakterizasyon metotlarının değerlendirilmesi, içme sularında neden olduğu problemlerin anlaşılması, giderim yöntemleri, en uygun kontrol yönteminin belirlenmesi ve konu ile ilgili yönetmeliklerin incelenmesidir.
Dersin Tanımı İçme suyu kaynaklarındaki doğal organik maddelerin (DOM) karakterizasyonu, sınıflandırılması ve önemi, DOM’un sebep olduğu problemler, dezenfeksiyon yan ürünler ve oluşumları, içme suyunda DOM kontrol metotları (koagülasyon, adsorpsiyon vb.).

Dersin İçeriği
1 Su Kaynaklarında Doğal Organik Maddeler (DOM) ve Kaynakları
2 DOM karakterizasyonu ve Sınıflandırılması (Teorik)
3 DOM karakterizasyonu ve Sınıflandırılması (Makale Tartışması)
4 İçme Suyunda DOM’un sebep olduğu Problemler
5 İçme Sularının Dezenfeksiyonu ve Doğal Organik Maddeler
6 Dezenfeksiyon Yan Ürünleri ve Oluşumları
7 Yönetmelikler ve Mevzuatlar
8 Dezenfeksiyon Yan Ürünleri ve Oluşumları (Makale Tartışması)
9 İçme Suyunda DOM Kontrol Yöntemleri (Teorik)
10 İleri Koagülasyon Prosesi (Makale Tartışması)
11 Adsorpsiyon Prosesi (Makale Tartışması)
12 İleri Oksidasyon Prosesi (Makale Tartışması)
13 İyon Değişimi Prosesi (Makale Tartışması)
14 Membran Prosesi (Makale Tartışması)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
3 Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 48 48
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Barrett, S.E., Krasner, S.W., Amy, G.L. Natural Organic Matter and Disinfection By-products Characterization and Control in Drinking Water, V. 761, American Chemical Society, 2000. Singer, P.C. Formation and Control of Disinfection By-products in Drinking Water, American Water Works Association, 1999
Yardımcı Kaynaklar Minear, R.A. and Amy, G.L., 1996. Disinfection By-Products in Water Treatment: The Chemistry of Their Formation and Control, Lewis Publishers, FL. Uluslararası dergilerde yayılanmış ve SCI'de yeralan bilimsel makaleler.

Ders İle İlgili Dosyalar