Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇME SULARINDA ORGANİK MADDE KONTROLÜ İkinci Düzey ÇEM 609 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul aranmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller. Makale İncelemesi: Ders kapsamında uluslararası dergilerde yayınlanan ilgili makalelerin taranması ve haftalık ilgili konulara özgü seçilen makalelerin sınıf içinde tartışılması. Araştırma Ödevi: Öğrenciler tarafından ders kapsamında belirlenen konularda araştırma ve uygulama içeren ödevler hazırlanması, ödevlerin dönem sonunda daha önceden belirlenmiş olan tarihlerde sunulması ve hazırlanan raporların basılı olarak teslim edilmesi.
Dersin Amacı İçme sularnda bulunan doğal organik maddelerin karakterizasyon metotlarının değerlendirilmesi, içme sularında neden olduğu problemlerin anlaşılması, giderim yöntemleri, en uygun kontrol yönteminin belirlenmesi ve konu ile ilgili yönetmeliklerin incelenmesidir.
Dersin Tanımı İçme suyu kaynaklarındaki doğal organik maddelerin (DOM) karakterizasyonu, sınıflandırılması ve önemi, DOM’un sebep olduğu problemler, dezenfeksiyon yan ürünler ve oluşumları, içme suyunda DOM kontrol metotları (koagülasyon, adsorpsiyon vb.).

Dersin İçeriği
1 Su Kaynaklarında Doğal Organik Maddeler (DOM) ve Kaynakları
2 DOM karakterizasyonu ve Sınıflandırılması (Teorik)
3 DOM karakterizasyonu ve Sınıflandırılması (Makale Tartışması)
4 İçme Suyunda DOM’un sebep olduğu Problemler
5 İçme Sularının Dezenfeksiyonu ve Doğal Organik Maddeler
6 Dezenfeksiyon Yan Ürünleri ve Oluşumları
7 Yönetmelikler ve Mevzuatlar
8 Dezenfeksiyon Yan Ürünleri ve Oluşumları (Makale Tartışması)
9 İçme Suyunda DOM Kontrol Yöntemleri (Teorik)
10 İleri Koagülasyon Prosesi (Makale Tartışması)
11 Adsorpsiyon Prosesi (Makale Tartışması)
12 İleri Oksidasyon Prosesi (Makale Tartışması)
13 İyon Değişimi Prosesi (Makale Tartışması)
14 Membran Prosesi (Makale Tartışması)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
3 Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 48 48
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Barrett, S.E., Krasner, S.W., Amy, G.L. Natural Organic Matter and Disinfection By-products Characterization and Control in Drinking Water, V. 761, American Chemical Society, 2000. Singer, P.C. Formation and Control of Disinfection By-products in Drinking Water, American Water Works Association, 1999
Yardımcı Kaynaklar Minear, R.A. and Amy, G.L., 1996. Disinfection By-Products in Water Treatment: The Chemistry of Their Formation and Control, Lewis Publishers, FL. Uluslararası dergilerde yayılanmış ve SCI'de yeralan bilimsel makaleler.

Ders İle İlgili Dosyalar