Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EPİGENETİK İkinci Düzey TBT 306 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Kahraman Gürcan, Dr.
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Epigenetik gen regülasyonu mekanizmalarının anlaşılması
Dersin Tanımı Ders kapsamında kromatin, transkripsiyon, transkripsiyon sonrası, translasyon ve translasyon sonrası epigenetik kontrol mekanizmaları genetik ile karşılaştırmalı işlenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Genetik ve Epigenetik kavramları
2 Bakterilerde operon sistemi ve gen regülasyonunun kontrolü, pozitif ve negatif gen regülasyon örnekleri
3 Ökaryotlarda transkripsiyon ünitesi ve çekirdek içinde gen regülasyonu
4 Ökaryotlarda çekirdek dışında gen regülasyonu
5 Kodlanmayan küçük RNA'ların gen regülasyonunda rolleri
6 Stoplazmik Determinantlar ve Indüktif Sinyaller
7 Gen regülasyonu ve stoplazmik determinantlar ile hücrelerin morfolojik farklılaşmaları
8 Epigenetik modifikasyonlar, histon ve DNA modifikasyonları
9 Transpozon susturmada epigenetik kontrol mekanizması
10 Çiçek açma zamanının epigenetik kontrol mekanizması
11 Gelişim aşamalarının epigenetik kontrol mekanizması
12 Epigenetik mekanizmalar: imprinted genler
13 Epigenetik mekanizmalar: Paramutasyon
14 Epigenetik mekanizmalar:Epigenom
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Prokaryotlarda gen regülasyonu
2 Ökaryotlarda gen regülasyonu
3 Epigenetik modifikasyonlar
4 Epigenetik gen kontrolüne örnekler, transpozon
5 Epigenetik gen kontrolüne örnekler, çiçeklenme zamanı
6 Epigenetik gen kontrolüne örnekler, imprinting, paramutasyon, epigenom
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 14 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 14 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar