Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI MİTOLOJİ Birinci Düzey ELIT208 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Ingilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yuzyuze
Dersin Amacı Karsilatirmali Mitoloji Dersinin Amaci birbirinden bagimsiz kulturelerin mitolojilerini karsilastirip ortak noktalarini belirlemek ve mitolojinin edebiyata katkisini incelemektir.
Dersin Tanımı Bu derste Ingilterenin temellerini olusturan Celt, Saxon, Norse mitolojisinin Indo-European kokenleri acisindan Hint Vedik Donem mitolojisi ile karsilastirmalisi yapilacaktir.

Dersin İçeriği
1 Karsilastirma Edebiyata Giris
2 Ingiliz Mitolojisinin Kokenleri: Saxonlar, Keltler, Normanlar, Vikingler ve Norslar
3 Nors Mitolojisine Giris
4 Norse Mitolojisinde Dunyanin Yaratilisi
5 Anglo-Saxon Mitolojisine Giris
6 Kelt Mitolojisine Giris
7 Ingiltere''den Hint Vedik Mitolojisine
8 Vize Sinavi
9 Norse ve Hint Mitolojilerinin Karsilastirilmasi
10 Edda''dan Rig Veda''ya
11 Vedalar
12 Karsilastirmali Tanri ve Tanricalar
13 Thor: Ragnarok
14 Avatar
15 Final Sinavi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mitolojik ogeleri icerip ingiliz Edebiyatini etkileyen edebi metinleri incelemek
2 Edebiyat-Mitoloji etkilesiminin kulturlerarasi oldugunu vurgulamak
3 Kulturler arasi Elestirel Karsilastirma yapabilmek
4 Arastirma yapma becerileri kazanabilmek
5 Birden fazla Edebi metine yogunlasip ayni arguman ile farkli kulturleri incelemek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11 Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12 Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mallory, J. P., and D. Q. Adams. The Oxford Introduction to Proto-Indo-European and the Proto-Indo-European World. Oxford University Press, UK, 2006.
Yardımcı Kaynaklar -Gaiman, Neil. Norse Mythology / Neil Gaiman. 2017. -Byock, Jesse L., and Snorri Sturluson. The Prose Edda : Norse Mythology / Snorri Sturluson ; Translated with an Introduction and Notes by Jesse L. Byock. London: Penguin, 2005. -Napoli, Donna Jo, Christina Balit, and National Geographic Kids, Illustrator. Treasury of Norse Mythology : Stories of Intrigue, Trickery, Love, and Revenge / Donna Jo Napoli ; Illustrated by Christina Balit. EPub ed. 2017. -Werner, Karel. “The Vedic Origins of Karma: Cosmos as Man in Ancient Indian Myth and Ritual. By Herman W. Tull. (SUNY Series in Hindu Studies.) Pp. x, 181, Albany, N.Y., State University of New York Press, 1989.” Journal of the Royal Asiatic Society of Great Britain & Ireland, vol. 122, no. 02, 1990, pp. 401–402.

Ders İle İlgili Dosyalar