Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIKTA KALİTE VE AKREDİTASYON İkinci Düzey SEC217 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma.
Dersin Amacı Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme kavramlarını, yöntemlerini, araçlarını bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Sağlık hizmetleri sunumunun ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda gerçekleştirilmesi amacıyla kalite, sürekli iyileştirme (kaizen) ve akreditasyon hakkında bilgi edinmek.

Dersin İçeriği
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı
2 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
3 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
4 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi
5 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
6 Sürekli İyileştirme
7 Sürekli İyileştirme
8 Ara Sınav
9 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar
10 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon
11 Belgelendirme ve Kalite Ödülleri
12 Hasta Güvenliği
13 Hasta Güvenliği
14 Liderlik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalite ve kalite yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar
2 Kalite yönetim sürecini açıklar
3 Kalite çemberinin amaçlarını, yararlarını ve işleyişini açıklar
4 Politika ve prosedürlerin oluşturma adımlarını açıklar
5 Kalite yönetim sistemleri ile standartlarını açıklar
6 Toplam kalite yönetiminin özelliklerini tartışır
7 Toplam kalite yönetiminin temel ilkelerini tartışır
8 Sürekli kalite geliştirme araç ve tekniklerini açıklar
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E (Ed.). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. 2. Uyer G. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayını, İstanbul, 2000. 3. Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Sim Matbaacılık, Ankara, 2013. 4. Rowland HS, Rowland BL. Nursing Administration Handbook. 4th Edition. An Apsen Publication, USA, 1997. 5. Ekici D. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi. Sim Matbaası, Ankara, 2013. 6. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi, Ankara, 2013. 7. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2011. 8. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01). 2. Baskı, Pozitif Matbaa, Ankara, 2016. http://www.kalite.saglik.gov.tr https://www.tuseb.gov.tr/tuska/ https://www.jointcommission.org https://www.tse.org.tr/

Ders İle İlgili Dosyalar