Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM ÇALIŞMALARI Üçüncü Düzey HİT 433 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Canan Geçen
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders kapsamında, görsel iletişimin doğası, insanlık tarihi boyunca değişen görsel ifade biçimleri, görsel dilin yapısı, görselin üretim, dağıtım ve tüketim süreçleri ve modern görüntü kültürü; toplumsal düzen, politik gelişmeler ve gündelik yaşam bağlamında incelenecektir. Reklam, film, fotoğrafçılık ve video oyunları gibi görsel kültür ürünlerinin kuramsal analizi ve çözümleme teknikleri de ders kapsamında yer almaktadır.
Dersin Tanımı Görsel kültür bağlamında Görsel İletişim olgusunu inceleyen ders

Dersin İçeriği
1 Derse giriş; Amaç ve kapsamın aktarılması Görme, görsellik, imge, İmaj, İmgelem vb. temel kavramların aktarılması
2 Görsel İletişimin Kültürel Zemini Görsel Kültür
3 Sözlü Yazılı ve Görsel Kültür Ayrımına Genel Bir Bakış
4 Modern Dünyada Görselin Ayrıcalıklı Konumu Gündelik Hayatta Görselle İlişki Biçimimiz
5 Görsel İletişim Kavramı, Görsel İletişimde Anlam ve Anlamlandırma
6 Görsel Algı-Gestalt Algılama İlkeleri, Algı Yanılsamaları
7 Vize Sınavı
8 Görsel İletişimin Gücü, Görsel İkna; Reklam ve Propaganda
9 Görsel İletişim Bağlamında Fotoğraf ve Fotoğrafın Toplumsal Rolü
10 Görsel İletişim Bağlamında Hareketli Görüntü, Sinema ve TV
11 Görsel İletişim Bağlamında Elektronik Görsellik, Web Teknolojisi ve İnternet
12 Görsel Ahlak/Bakışı Kısmak
13 Genel Değerlendirme
14 Reklam Analiz Uygulama
15 Reklam Analiz Uygulama
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Görme, görsellik, görsel kültür ve bunların iletişim bilimleri bağlamında nasıl değerlendirilebileceği hakkında bilgi sahibi olmak. Alana yönelik teorik ve pratik kavrayış kazanmak
2 Modern dünyada görselin ayrıcalıklı durumunu tarihsel bir izlek üzerinden konumlandırmak
3 Gündelik hayatta görselle ilişki biçimimiz hakkında kavrayışa sahip olmak
4 Görsel olanın çeşitli kitle iletişim araçlarıyla olan etkileşimine yönelik kavrayış kazanmak
5 Görselin üretim, dağıtım ve alımlama süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak
6 Görsel İletişim Bağlamında Elektronik Görsellik, Web Teknolojisi ve İnternet hakkında malûmat sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ankara: Ütopya Yayınları - Jenks, C. (1995) Visual Culture.New York and London: Routledge - Mirzoeff, N. (1999) An Introduction to Visual Culture. London: Routledge
Yardımcı Kaynaklar Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar