Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM ÇALIŞMALARI Birinci Düzey HİT 433 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Canan Geçen
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders kapsamında, görsel iletişimin doğası, insanlık tarihi boyunca değişen görsel ifade biçimleri, görsel dilin yapısı, görselin üretim, dağıtım ve tüketim süreçleri ve modern görüntü kültürü; toplumsal düzen, politik gelişmeler ve gündelik yaşam bağlamında incelenecektir. Reklam, film, fotoğrafçılık ve video oyunları gibi görsel kültür ürünlerinin kuramsal analizi ve çözümleme teknikleri de ders kapsamında yer almaktadır.
Dersin Tanımı Görsel kültür bağlamında Görsel İletişim olgusunu inceleyen ders

Dersin İçeriği
1 Derse giriş; Amaç ve kapsamın aktarılması Görme, görsellik, imge, İmaj, İmgelem vb. temel kavramların aktarılması
2 Görsel İletişimin Kültürel Zemini Görsel Kültür
3 Sözlü Yazılı ve Görsel Kültür Ayrımına Genel Bir Bakış
4 Modern Dünyada Görselin Ayrıcalıklı Konumu Gündelik Hayatta Görselle İlişki Biçimimiz
5 Görsel İletişim Kavramı, Görsel İletişimde Anlam ve Anlamlandırma
6 Görsel Algı-Gestalt Algılama İlkeleri, Algı Yanılsamaları
7 Vize Sınavı
8 Görsel İletişimin Gücü, Görsel İkna; Reklam ve Propaganda
9 Görsel İletişim Bağlamında Fotoğraf ve Fotoğrafın Toplumsal Rolü
10 Görsel İletişim Bağlamında Hareketli Görüntü, Sinema ve TV
11 Görsel İletişim Bağlamında Elektronik Görsellik, Web Teknolojisi ve İnternet
12 Görsel Ahlak/Bakışı Kısmak
13 Genel Değerlendirme
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Görme, görsellik, görsel kültür ve bunların iletişim bilimleri bağlamında nasıl değerlendirilebileceği hakkında bilgi sahibi olmak. Alana yönelik teorik ve pratik kavrayış kazanmak
2 Modern dünyada görselin ayrıcalıklı durumunu tarihsel bir izlek üzerinden konumlandırmak
3 Gündelik hayatta görselle ilişki biçimimiz hakkında kavrayışa sahip olmak
4 Görsel olanın çeşitli kitle iletişim araçlarıyla olan etkileşimine yönelik kavrayış kazanmak
5 Görselin üretim, dağıtım ve alımlama süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak
6 Görsel İletişim Bağlamında Elektronik Görsellik, Web Teknolojisi ve İnternet hakkında malûmat sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ankara: Ütopya Yayınları - Jenks, C. (1995) Visual Culture.New York and London: Routledge - Mirzoeff, N. (1999) An Introduction to Visual Culture. London: Routledge
Yardımcı Kaynaklar Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar