Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİTOGRAFYA Birinci Düzey RESUS015 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Özgün baskı teknikleri tanıtma. Litografi baskı teknik özelliklerini tanıtma. Baskı aşamalarını gösterme. Öğrencilere uygulama yaptırma.
Dersin Amacı
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Özgün baskı resmin tanıtılması. Özgün baskı çeşitleri ve baskı teknikleri hakkında genel bilgi verilmesi. Özgün baskı örneklerin gösterilmesi.
2 Litografi baskı tekniğin tanıtılması ve tarihi gelişiminin açıklanması. Baskıda kullanılan malzemelerin, araç-gereçlerin ve makinelerin tanıtılması.
3 Litografi baskıda işlem sırasının tanıtılması. Taş üzerinde baskı alanını ve kağıt boyutlarının tespit edilmesi.
4 Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
5 Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
6 Çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
7 Çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
8 VİZE SINAVI
9 Final eskizleri çalışmaları.
10 Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
11 Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
12 Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
13 Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
14 Final çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
15 Final çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
16 FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Özgün baskı tekniklerini öğrenmek ve gerektiğinde anlatabilme
2 Litografi baskıda kullanılan malzemeleri bilme ve anlatabilme
3 Aşamalarıyla litografi baskıyı doğru olarak gerçekleştirebilme
4 Litografi baskı atölyesinde bulunan araç-gereçleri kullanabilme
5 Atölye çalışma düzenini bilme, dikkatli ve temiz çalışmayı öğrenme
6 Edisyonu bilme ve doğru uygulayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Printmaking for Beginners, A&C Black, London, 2003 -Rosemary Simmons -Dictionary of Printmaking Terms, A&C Black, London, 2002aking Today , Jules Heller, Holt Rinehart and Winston Co. USA, 197 -Taşbaskı ATAR Atilla, 1994, Başlangıcından Günümüze, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir. - Dictionaire Technique de I ‘Estampe ,BÉGUIN, Andre, 1998, , Paris. - Grafik Üretim Teknikleri ÖZER Atilla, 1995, , Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 850, Eskişehir.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar