Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İDARE HUKUKUNDA SULH İkinci Düzey HKKT 572 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYNUR HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Allı YEŞİLYURT DURAN, Arş. Gör. Fatma OTKAN
Dersin Veriliş Şekli Teorik olarak verilmektedir.
Dersin Amacı idare ile taraflar arasında çıkan uyuşmazlıkların yargı yolu ile giderilmesi mümkün olduğu gibi, yargı dışı yollardan giderilmesi de mümkündür. Uyuşmazlıkların yargı dışı yollardan çözüm yöntemlerinden birisi de sulh yoluna başvurulmasıdır. Sulh kavramı, idare hukukunda uygulanabilirliği ve usulü hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanır.
Dersin Tanımı uyuşmazlık çözüm yöntemi olarak sulh yönteminin kavramsal, uygulanabilirlik ve usuli açıdan ele alındığı derstir.

Dersin İçeriği
1 uyuşmazlık kavramı ve idarenin taraf olduğu uyuşmazlıkların giderilmesi
2 kavram olarak sulh
3 kamu hukukunda sulh kavramı
4 idari yargı açısından genel olarak yargı dışı çözüm yolları
5 4353 sayılı Kanun Hükümlerine göre sulh yöntemi
6 idarenin taraf olduğu uyuşmazlıkların sulh yolu ile giderilmesine imkan tanıyan 659 sayılı Kararname dışındaki düzenleme örnekleri
7 659 sayılı Kararname kapsamında uyuşmazlıklarını sulh yolu ile giderme yetkileri olan idareler
8 idarelerde uyuşmazlıkların sulh yoluyla giderme yetkilileri
9 idarenin taraf olduğu uyuşmazlıklarda sulh türleri
10 sulh daveti ve sulh başvurusu
11 sulhe davet ve sulh başvurusunun incelenmesi
12 sulhe davet- sulh başvurusunun olumsuz sonuçlanması
13 sulh teklifinin olumlu sonuçlandırılması- sulh anlaşması tutanağı
14 sulhun etkisi ve sulh sözleşmesinin geçersizliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 sulh kavramı,
2 uygulanabilirliği,
3 usulü hakkında bilgi edinilir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2 Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3 Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4 Mesleklerine olumlu katkı sunma
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı idarenin taraf olduğu uyuşmazlıkların sulh yoluyla çözülmesi-Dr. Aynur CİDECİGİLLER
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar