Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVDE BAKIM İkinci Düzey HSH 612 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Türkce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EMİNE ÜMİT SEVİĞ, Doç. Dr. Handan ZİNCİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Betül Özen
Dersin Veriliş Şekli Aktif metod
Dersin Amacı Bu ders, evde bakım artıracak eğitim becerilerini, danışmanlık, problem çözme, eleştirel düşünce ve yapıyor araştırma kazanmayı hedefliyor .
Dersin Tanımı Bu ders Evde bakım kavramı, Evde bakım teriminin tarihsel süreç içindeki değişimi,Evde bakım hizmetleri Evde Bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları,3- Evde Bakım Hemşireliğin de Kullanılan Modeller,Evde Bakımda Kalite ve Standartlar,Evde Bakımda etik Durumlar,Sistem içinde evde bakım nerede yer almakta,Dünyada ve Türkiye'' deki evde bakım hizmetleri konularını içermektedir

Dersin İçeriği
1 Evde bakım kavramı, Evde bakım teriminin tarihsel süreç içindeki değişimi
2 Evde bakım hizmetleri Evde Bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları
3 Evde Bakım Hemşireliğinde Kullanılan Modeller
4 Evde Bakımda Kalite ve Standartlar
5 Evde Bakımda etik Durumlar
6 Sistem içinde evde bakım nerede yer almakta
7 Dünyada evde bakım hizmetleri
8 İngiltere’de evde bakım hizmetleri
9 Kanada’da evde bakım hizmetleri
10 ABD’de evde bakım hizmetlerini
11 Türkiye’de evde bakım hizmetleri
12 Evde bakım hizmetlerinde halk sağlığı hemşiresinin yeri ve sorumlulukları
13 Finlandiya’da evde bakım hizmetleri
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Evde bakımın kapsamını açıklayabilme
2 Evde bakım teriminin tarihsel süreç içindeki değişimini açıklayabilme
3 Evde bakım hizmetlerinin hizmet şeklini açıklayabilme
4 Finlandiya’da evde bakım hizmetlerini açıklayabilme
5 İngiltere’de evde bakım hizmetlerini açıklayabilme
6 Türkiye’de evde bakım hizmetlerini açıklayabilme
7 Evde bakım hizmetlerinin sağlık Örgütlenmesindeki yerini açıklayabilme
8 Evde bakım hizmetlerinde halk sağlığı hemşiresinin yeri ve sorumluluklarını açıklayabilme
9 Türkiye için olması gereken evde bakım hizmetleri modelini oluşturabilme.
10 Türkiye için olması gereken evde bakım hizmetleri modelini savunabilme.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3 Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10 Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11 Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halk sağlığı kitapları
Yardımcı Kaynaklar -Cindoruk M. ve arkadaşları (2010). Evde Bakım Hizmetleri, Akad Geriatri, 2:121-127 - Sayan A. Günümüzde Evde Bakım, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2004;7(3):91 5. Bentur N. Hospital at Home: What is its place in the health system, Health Policy, 2001;71-79 - Öztop H., Şener A. ve Güven S. Evde Bakımın Yaşlı ve Aile Açısından Olumlu ve Olumsuz Yönleri, Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi, 2008;(1):39-49

Ders İle İlgili Dosyalar