Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK SİYASAL HAYATI II Birinci Düzey F-SKY306 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. Üyesi MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Türk siyasal hayatının aktörleri, siyasal ideolojileri, dönemleri ve temel dönüm noktaları üzerine öğrencilerin fikir sahibi olmalarını ve güncel siyasal ve toplumsal gelişmelere dair tarihsel bir bakış açısı kazandırmak.
Dersin Tanımı Modernleşme süreci çerçevesinde Türk Siyasal Hayatı, siyasal düşünceler (İslamcılık, milliyetçilik, feminizm, liberalizm, sosyalizm) siyasal kurumlar (parlamento, seçimler, askeri darbeler), devlet-toplum ilişkileri, sivil toplum örgütleri, Türkiye Cumhuriyetinin kurulması ve kurumlaşması, milli-devlet, Cumhuriyet döneminde siyasal sistemin gelişimi, modernleşme, siyasal kültür, siyasal düşünceler, tek-parti yönetimi, seçimler ve çok partili siyasal hayat deneyimleri, askeri darbeler ve demokrasinin sorunları üzerinde de durulacaktır.

Dersin İçeriği
1 Erken Cumhuriyet Dönemi: Reformlar, Muhalefet ve Devlet-Toplum İlişkileri
2 Erken Cumhuriyet Dönemi: Reformlar, Muhalefet ve Devlet-Toplum İlişkileri II
3 Tek Parti Rejimi: CHP ve Milli Şef Dönemi I
4 Tek Parti Rejimi: CHP ve Milli Şef Dönemi II
5 Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti İktidarı I
6 Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti İktidarı II
7 1960 Darbesi ve Demokrasiye Geri Dönüş Çabaları I
8 Ara Sınav
9 1960 Darbesi ve Demokrasiye Geri Dönüş Çabaları II
10 Darbe Sonrası Siyasal Partiler ve Hareketler I
11 Darbe Sonrası Siyasal Partiler ve Hareketler ıı
12 1980''lere Doğru Kutuplaşma ve İstikrarsızlık ı
13 1980''lere Doğru Kutuplaşma ve İstikrarsızlık II
14 1980 Darbesi ve Siyasal Sistemin Yeniden İnşaası
15 Genel Değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınavı
17 Dönem Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye Cumhuriyeti''''nin sosyal, siyasal ve iktisadi tarihsel sürecinin temel süreçlerini analiz eder.
2 Erken dönem cumhuriyette iktidar ilişkilerini açıklar.
3 Türk ekonomisi ve siyaseti arasındaki ilişkiyi tartışır.
4 Çok partili demokrasiye geçişteki yapısal sorunları tartışır.
5 Türkiye''deki popülizm ve kliental ilişkileri tanımlar.
6 Türkiye''deki temel siyasal akımların tarihsel gelişimini analiz eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3 Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4 Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5 Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6 Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7 Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8 Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9 Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10 Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11 Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12 Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13 Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14 Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erick Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İletişim Yayınları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar