Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AZERBAYCAN TÜRKÇESİ İkinci Düzey TDE 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Azeri Türkçesini öğretmek
Dersin Tanımı Azeri Türkçesi yazılı metinlerinin okunması ve anlaşılması

Dersin İçeriği
1 Müfredatın tanıtımı
2 Azerbaycan, Azeri Türkçesi, Azeri Edebiyatı
3 Azeri Türkçesi ses ve şekil bilgisi özellikleri
4 Azeri Türkçesi ses ve şekil bilgisi özellikleri
5 Kiril ve latin alfabeleri
6 Azerbaycan Halk Nazım Örnekleri''nden seçmelerin okuma ve incelemesi
7 Azerbaycan Halk Nazım Örnekleri''nden seçmelerin okuma ve incelemesi
8 Ara Sınav
9 Aşıg Elesger''in şiirlerinden örneklerin okuma ve incelenmesi
10 Bahtiyar Vahabzade''nin şiirlerinden örneklerin okuma ve incelenmesi
11 Eliağa Bakir''in Gabusname Lövheleri adlı eserindeki şiirlerinden örneklerin okuma ve incelenmesi
12 Eliağa Bakirİn Gabusname Lövheleri adlı eserindeki şiirlerinden örneklerin okuma ve incelemesi
13 Hüseyin Arif''in Şiirlerinden örneklerin okuma ve incelemesi
14 İlham Abduyev''in Dostuma Mektublar adlı eserindeki kısa hikayelerin okuma ve incelenmesi
15 İlham Abduyev''in Dostuma Mektublar adlı eserindeki kısa hikayelerin okuma ve incelemesi
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
2 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
3 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
4 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
5 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
6 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
7 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
8 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
9 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme
10 Azeri Türkçesi yazılı metinlerini okuyabilme ve anlayabilme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ehliman Ahundov, Semih Tezcan, Azerbaycan Halk Nazım Örnekleri, TDK. Yayınları, Ankara, 2018 Eliağa Bakir, Gabusname Lövheleri, Şerg-Gerb Neşriyatı, Bakü, 1992 İlham Abduyev, Dostuma Mektublar, CBS Matbaası, Bakü, 2007 Elhan Memmedov, Azerbaycan Edebiyatı İncileri, bakü, 1988 Ahmet Bican Ercilasun, Örneklerle Bugünkü Türk Alfabeleri, Kültür Bakanlığı Yayınları/ 281, Ankara, 1989 Ahmet Buran, Ercan Alkaya, Çağdaş Türk Lehçeleri, Türkiye ve Türk Dünyası İktisadi ve Siyasi Araştırmalar Vakfı Elazığ Şubesi Yayınları, Elazığ, 1999
Yardımcı Kaynaklar ERGİN, Muharrem (1981), Azeri Türkçesi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.E

Ders İle İlgili Dosyalar